هشدار در خصوص جدیدترین عملیات سایبری آمریکا علیه ایران

هشدار سازمان پدافند غیرعامل در خصوص عملیات سایبری آمریکا علیه ایران

سازمان پدافند غیرعامل در خصوص عملیات سایبری آمریکا علیه ایران هشدار داد. عملیات جدید آمریکایی‌ها با نام پروژه‌ی نیتروزئوس شناخته می‌شود و به گفته‌ی کارشناسان بسیار خطرناک‌تر از پروژه‌ی استاکس‌ نت خواهد بود.

علیرضا کریمی، عضو سازمان پدافند غیرعامل کشور در جریان اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی، به ایرادهای استفاده‌ی بی‌محابا از فضای وب و توجه نکردن به مسائل امنیتی فضای سایبری اشاره کرد و گفت:

آمریکایی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای حمله به زیرساخت‌های دفاعی و مخابراتی کشورمان هستند. به تازگی، پروژه‌ای با نام نیتروزئوس توسط ایالات متحده آمریکا کلید خورده که بسیار خطرناک‌تر از پروژه‌ی استاکس نت خواهد بود.

عملیات سایبری آمریکا علیه ایران می‌تواند موجب خرابکاری در زیرساخت‌های حیاتی کشور شود

به گفته‌ی کریمی، استفاده‌ی بیش از حد و بی‌محابا از فناوری‌های خارجی به عنوان یک تهدید جدی برای زیرساخت‌های حساس و مهم سایبری محسوب می‌شود. عملیات سایبری آمریکا علیه ایران می‌تواند موجب خرابکاری در زیرساخت‌های حیاتی کشور شود و لازم است تا توجه بیشتری به این موضوع صورت بگیرد.

وی همچنین تبعیت از استانداردهای ایمنی جهان در حوزه‌ی سایبری را نامناسب خواند و افزود:

ما استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا را منع نمی‌کنیم؛ اما با پیشروی قدم به قدم با الگوریتم‌های خارجی موافق نیستیم و باید به فکر بومی‌سازی این الگوریتم‌ها در داخل کشور باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه اظهار کرد که باید برای ایمن‌سازی فضای مجازی در زیرساخت‌های مهم و حساس کشور، اقداماتی انجام شود و سازمان پدافند غیرعامل و قرارگاه پدافند سایبری نیز به همین منظور ایجاد شده است.

عملیات سایبری آمریکا علیه ایران

علیرضا کریمی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران

سلاح‌های سایبری با هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی کشورهای مختلف، تلاش می‌کنند تا خساراتی را به این زیرساخت‌ها وارد کنند. این سلاح‌ها با هزینه‌های بسیار زیاد توسط دولت‌ها تولید می‌شوند و ویروس استاکس نت یکی از این سلاح‌های سایبری است.

امروزه سلاح‌های سایبری، سیر تکاملی را توسط کشورهایی مانند آمریکا طی می‌کنند و ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور از جمله اقدامات پیش‌گیرانه در برابر آسیب‌های ناشی از جنگ‌های سایبری است. افزایش پایداری و تولید قدرت در بخش سایبری و انجام فعالیت‌های ضروری برای مدیریت بحران از دیگر اقداماتی است که توسط سازمان پدافند غیرعامل برای جلوگیری از آسیب‌پذیری در مقابل عملیات سایبری آمریکا علیه ایران انجام می‌شود.

گفتنیست، اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی با حمایت وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیرعامل در مرکز همایش‌های وزارت ارتباطات در حال برگزاری است.

1395-09-23

دیدگاهتان را بنویسید