همکاری تسلا و پاناسونیک برای ساخت پنل های خورشیدی فتوولتاییک

همکاری تسلا و پاناسونیک

همکاری تسلا و پاناسونیک برای ساخت پنل های خورشیدی فتوولتاییک

بعد از انتشار خبر خریداری کمپانی سولار سیتی (Solar City) توسط شرکت تسلا (Tesla)، سخنگویان این شرکت آمریکایی از همکاری خود با کمپانی پاناسونیک برای تولید پنل های خورشیدی کارخانه سولار سیتی در شهر بوفالو (Buffalo) خبر دادند. درواقع شرط همکاری تسلا و پاناسونیک ، موفقیت‌آمیز بودن تصاحب سولار سیتی توسط ایلان ماسک بود که به‌نظر حالا چنین اتفاقی رخ داده است.

البته در ابتدای این همکاری، خبری از ساخت سقف های خورشیدی که دو ماه پیش توسط ایلان ماسک معرفی شد، نخواهد بود. اما بر اساس توافق انجام‌شده، شرکت پاناسونیک کار تولید پنل های خورشیدی فتوولتاییک را از تابستان سال آینده آغاز خواهد کرد و تا سال 2019، تولیدات خود را به پنل‌هایی با مجموع ظرفیت 1 گیگاوات در سال افزایش خواهد داد. به‌علاوه این پنل‌ها تنها در اختیار شرکت تسلا قرار می‌گیرد. کارخانه بوفالو شرکت سولار سیتی برای تسلا اهمیت بالایی دارد و پیش‌تر هم این شرکت برای ایجاد هزار و 400 موقعیت شغلی مختلف متعهد شده بود.

همکاری تسلا و پاناسونیک به تولید پنل های خورشیدی محدود نمی‌شود

در نتیجه‌ی این همکاری، پاناسونیک تمام هزینه‌های سرمایه را بر عهده گرفته و شرکت تسلا نیز برای خرید طولانی‌مدت پنل های خورشیدی این شرکت، خود را متعهد کرده است. البته همکاری تسلا و پاناسونیک به تولید پنل‌های خورشیدی محدود نیست و مهندسین قصد دارند در کارخانه گیگافکتوری (Gigafactory) شرکت تسلا واقع در ایالت نوادا، بر روی تولید باتری‌ها و شبکه ذخیره‌سازی انرژی برای خودروهای الکتریکی نیز کار کنند.

1395-10-08

دیدگاهتان را بنویسید