هم اکنون نیم میلیارد دستگاه در جهان از ویندوز 10 مایکروسافت قدرت می‌گیرند

ویندوز 10 مایکروسافت

هم اکنون نیم میلیارد دستگاه در جهان از ویندوز 10 مایکروسافت قدرت می‌گیرند

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در کنفرانس Build این شرکت رسما اعلام کرده است که هم اکنون 500 میلیون دستگاه ماهانه از ویندوز 10 مایکروسافت استفاده می‌کنند.

همانطور که می‌دانید ویندوز 10 آخرین سیستم عامل دسکتاپی مایکروسافت است. این کمپانی اعلام کرده است که در حال حاضر نیم میلیارد دستگاه از ویندوز 10 مایکروسافت قدرت می‌گیرند. بدون شک 500 میلیارد دستگاه در سراسر جهان رقم کوچکی نیست. این کمپانی اواخر سال گذشته از آپدیت هایی در پروسه ویندوز 10 رونمایی کرد، اما اینک در نطق اصلی کنفرانس Build 2017 این کمپانی به این اشاره شده است که هم اکنون در سراسر جهان این تعداد اعلام شده کاربران این سیستم عامل در سراسر جهان را شکل می‌دهند. معاون ریاست این کمپانی برای ویندوز و محصولات این گروه اخیرا اعلام کرده بود روزانه حدود 300 میلیون نفر از این ویندوز استفاده می‌کنند که بدون شک رقم جذابی بود.

ویندوز 10 مایکروسافت

نادلا همچنین چگونگی استفاده آن در سه محصول اصلی مایکروسافت را اعلام کرده است. ویندوز، Azure و آفیس بیش از نیم میلیارد فرصت را به توسعه دهندگان می‌دهند تا بتوانند دستاوردها و نوآوری‌هایشان را با مشتریان مایکروسافت به اشتراک گذاشته و با آن‌ها در ارتباط باشند. این کمپانی همچنین از اضافه شدن برخی از سرویس های جدید به Azure، آپدیت های در دست توسعه آفیس و همچنین کار بر روی هوش مصنوعی سخن گفته است.

رشد ویندوز 10 مایکروسافت قطعا از زمانی که آن راه اندازی اولیه شد آهسته‌تر است، اما بدون شک داشتن 500 میلیون دستگاه فعال به صورت ماهانه یک رکورد بسیار قابل توجه برای مایکروسافت است. اکثر مشتریان این شرکت هنوز هم از ویندوز 7 بر وی سیستم خود استفاده می‌کنند و بدون شک زمانی که آن‌ها مهاجرت به آخرین و بزرگترین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت را آغاز کنند، بدون شک ویندوز 10 می‌تواند افزایش تعداد کاربران عظیمی را تجربه کند. نکته جالب اینجاست نادلا چند روز پیش نیز اعلام کرده بود که به زودی گوشی های جدید ویندوزفون نیز وارد بازار خواهد شد و آنها قصد دارند با قدرتی بسیار بیشتر از گذشته پا به این عرصه بگذارند. این خبر خوبی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های ویندوزی خواهد بود و قطعا آن‌ها را به فعالیت هرچه بیشتر در راستای اهداف این پلتفرم دسکتاپی دعوت می‌کند.

1396-02-20

دیدگاهتان را بنویسید