هواوی دوربین واقعیت مجازی آنر را معرفی کرد

دوربین واقعیت مجازی آنر

هواوی دوربین واقعیت مجازی آنر را معرفی کرد

دوربین واقعیت مجازی آنر (Huawei Honor VR Camera)، یک دوربین با قابلیت ضبط عکسها و ویدیوهای 360 درجه‌ای با رزولوشن 3K است که امشب توسط شرکت هواوی معرفی شد.

این روزها واقعیت مجازی در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی رسانه‌ای است و درحالی که پلتفرم های شبکه اجتماعی رفته رفته پشتیبانی از عکسها و ویدیوهای 360 درجه‌ای را دریافت می‌کنند، بدیهیست که محتوای واقعیت مجازی نیز روز به روز بیشتر از پیش شوند. در حال حاضر باید نوکیا اوزو (Nokia Ozo) را به عنوان قدرتمندترین دوربین 360 درجه‌ای جهان را دانست، اما اغلب کاربران برای استفاده‌های معمولی خود نیازمند دوربین ساده‌تری هستند. هواوی امشب از یک دوربین واقعیت مجازی میان رده مخصوص کاربران عادی رونمایی کرد تا به جمع تولیدکنندگان این دسته از دوربین ها بپیوندد.

شرکت هواوی تنها چند روز مانده تا زمان آغاز نمایشگاه MWC 2017 از دوربین واقعیت مجازی Honor VR Camera رونمایی کرد. همانطور که از نام این دوربین نیز مشخص است، آنر وی آر کمرا برای تهیه محتوای واقعیت مجازی طراحی شده است. بهترین چیزی که در مورد آن می‌توان گفت، اندازه‌ی بسیار کوچک آن است تا بتوانید با اتصال آن به بدنه‌ی یک گوشی هوشمند به راحتی تصاویر 360 درجه‌ای تهیه کنید. گفته می‌شود هواوی با همکاری شرکت Insta360 این دوربین را طراحی کرده است.

دوربین واقعیت مجازی آنر قادر است با رزولوشن حداکثری 3K که می‌تواند کیفیت بسیار مناسبی به حساب آید، ویدیوها و عکسهای 360 درجه‌ای را ثبت کند. البته باید فعلا به همین میزان مشخصات اکتفا کنیم، چرا که هواوی قرار است در کنگره جهانی موبایل بارسلونا به صورت رسمی‌تر از این دوربین رونمایی به عمل آورد.

دوربین واقعیت مجازی آنر به عرضه جهانی خواهد رسید

در حال حاضر هواوی اولین گوشی سازی نیست که یک دوربین 360 درجه‌ای عرضه می‌کند، ما می‌توانیم محصولات مشابهی از دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال جی را نیز ببینیم، اما دوربین واقعیت مجازی آنر کاملا کوچکتر و قابل حمل‌تر از آن‌ها بوده و به طبع می‌تواند از محبوبیت بالاتری برخوردار باشد. خوشبختانه این غول چینی قصد دارد این دوربین را به عرضه جهانی برساند و مثل اغلب گوشی های هوشمند این شرکت شاهد عرضه آن‌ها تنها در کشور چین نخواهیم بود.

1395-12-05

دیدگاهتان را بنویسید