هوش تجاری در سال ۲۰۱۵ به چه صورت خواهد بود؟

در سال ۲۰۱۴ شاهد این بودیم که هوش تجاری به پردازش های ابری، توابع متنوع و بهبود نحوه نمایش در ارائه گزارش و تحلیل ها تقسیم شده بود. شرکت های مطرح در زمینه هوش تجاری سرمایه گذاری های وسیعی برای ورود به بخش های مختلف این صنعت هزینه کرده اند.
با توجه به روند استفاده سازمان ها از این تکنولوژی پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۵ سیستم های هوش تجاری به شکل زیر مورد استفاده قرار گیرند:


۱- حرکت بازاریابان به سمت تصمیم گیری های سازمانی توسط سیستم های هوش تجاری.
واحدهای فناوری اطلاعات به صورت سنتی از سیستم های BI در تصیم گیری های خود استفاده می کنند اما با توجه به گسترش این دانش ، شانسی برای واحدهای بازاریابی بوجود آمده است تا بتوانند از توانایی های این ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده نمایند. بسیاری از سازمان ها بر این باورند که بخش بازاریابی می تواند به عنوان موتور رشد دهنده سازمان معرفی شوند. ترکیب سیستم های هوش تجاری و تحلیلی در زمینه بازاریابی می تواند منجر به افزایش چشم گیر میزان فروش شود.
۲- تبدیل تعامل های Real-time به یک امر مهم.
پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۵ افراد رویکرد خود را از رویکرد گزارش محور به تجزیه تحلیل محور تغییر دهند. شرکت ها انتظار خواهند داشت تا با صرف کمترین زمان و انرژی و با یک نگاه سطحی به اطلاعات بتوانند اقدام به تجزیه تحلیل داده ها نمایند.
۳- داستان گویی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
از لحاظ تاریخی سیستم های هوش تجاری تولید کننده گزارش هستند، اما با توجه به افزایش کاربرد این تکنولوژی و همچنین افزایش فرهنگ سازمانی در نحوه رفتار با داده ها می توان ماهیت گزارشی BI را با تحلیل روند جایگزین نمود. افراد می توانند بدون مقایسه گزارش های مختلف اقدام به مشاهده روند و تحلیل اطلاعات خود و یا سازمان خود بپردازند.
۴- سیستم های هوش تجاری Self-Service
تصور غالبی که از سیستم های هوش تجاری تا کنون وجود داشته، ارائه خدمات سیستم های هوش تجاری به سازمان ها و شرکت ها بوده ولی اگر کمی با دقت بیشتری به روند حرکت این نوع سیستم ها بنگرید، متوجه خواهید شد که این تکنولوژی در حال نفوذ به بخش های مختلف زندگی شخصی افراد نیز می باشد، پس سال جدید می تواند سال نفوذ بیشتر این تکنولوژی در زندگی شخصی افراد نیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید