واردات خودروهای جگوار و لندروور به ایران جدی شد

واردات خودروهای جگوار

واردات خودروهای جگوار و لندروور به ایران جدی شد

شایعه واردات خودروهای جگوار و لندروور به ایران از مدتی پیش شنیده می‌شد و اکنون به نظر می‌رسد که واردات این خودروهای انگلیسی توسط شرکت روان رو خوردو بسیار جدی‌تر از قبل شده است.

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر واردات خودروهای جگوار و لندروور به ایران، اکنون این موضوع بسیار به واقعیت نزدیک شده است. چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه محصولات احتمالی این دو شرکت انگلیسی برای بازار ایران در یک مراسم خصوص در بخش بازرگانی سفارت انگلیس رونمایی شده‌اند.

با توجه به معتبر بودن محل برگزاری این مراسم رونمایی، به نظر می‌رسد که این نمایندگی برخلاف برخی واردکنندگان خودرو در کشورمان، رسمیت دارد. بر اساس بروشورهایی که در این مراسم توزیع شد، خودروهای جگوار در ایران شامل مدل‌های اف پیس (F-Pace)، ایکس جی (XJ)، ایکس ای (XE)، ایکس اف (XF) و خودروی اسپورت دونفره اف تایپ (F-Type) هستند که همگی جزو بهترین محصولات این برند انگلیسی محسوب می‌شوند و می‌توانند رقابت خوبی را در دسته خود در بازار کشورمان ایجاد کنند.

واردات خودروهای جگوار

جگوار اف پیس

همچنین به نظر می‌رسد که خودروهای لندروور در ایران نیز شامل مدل‌های ولار اسپورت (Velar Sport)، رنج روور (Range Rover)، دیسکاوری جدید (Discovery New) و ایووک (Evoque) شود. البته هم‌اکنون نسخه تیونینگ شده ایووک توسط شرکت هامان در ایران پیش فروش می‌شود.

لندروور رنج روور

رنج روور

احتمال واردات خودروهای جگوار و لندروور توسط شرکت روان رو خودرو

یکی از نکات مهم در این خودروهای انگلیسی، قیمت بیشتر آن‌ها نسبت به رقبای آلمانی است که کمی کار را برای این خودروها سخت می‌کند. حال باید منتظر قیمت‌گذاری این محصولات توسط شرکت روان رو خودرو به عنوان متولی رسمی واردات خودروهای لندروور و جگوار باشیم و در صورت قیمت‌گذاری منطقی، می‌توان انتظار فروش خوبی را از این محصولات داشت. گفته شده که روان رو خودرو یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هولدینگ بزرگ خانواده گرامیست که واردات خودروهای کیا و هیوندای به کشورمان را نیز بر عهده دارد.

طبق قانون گمرکی ایران، واردات خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی به ایران ممنوع است و به همین دلیل واردات خودروهای جگوار و لندروور در نسخه‌های قوی‌تر 6 و 8 سیلندر منتفی شده و تنها مدل‌های 4 سیلندر با قدرت حدودی 240 اسب بخار وارد کشورمان خواهد شد.

1396-02-06

دیدگاهتان را بنویسید