وبلاگ و بازایابی الکترونیکی

 وبلاگ و بازایابی الکترونیکی
فرنود حسنی

 

قطعاً اصل پرداختن به بازاریابی الکترونیکی در وجود یک سایت حرفه ای تبلور پیدا میکند اما در این بین نباید از نقش و عملکرد وبلاگ به عنوان بستری مناسب در جهت جمع آوری و هدایت مشتریان به وب سایت غافل شد. وبلاگ ها بش از آنکه محیط عملیاتی باشند، محیط های اطلاعاتی هستند. به عبارت دیگرآنچه قرار است دروبلاگ رخ دهد بیشتر اطلاع رسانی است تا خرید و فروش. نقش وبلاگ ها در بهینه سازی رتبه سایت ها در موتورهای جستجو گر غیر قابل انکار است چرا که تراکم کلید واژه ها در یک وبلاگ فعال به مراتب بالاتر از یک وب سایت است به همین دلیل معمولاً وبلاگ ها در موتورهای جستجو از رتیه های مناسبی بر خوردار هستند.

نکته مهم در مدیریت سایت به روز بودن اطلاعات و فعال بودن آن است اما زمانی فرا می رسد که شما به علت حجم بالای فعالیت های خود قادر نیستید که هر روز سایت خود را به روز کنید اما این کار در وبلاگ ها که دارای سیستمهای مدیریت محتوا هستند به سرعت قابل انجام است و نیازی به صرف وقت زیاد ندارد.

وبلاگ ها چه نقشی در بازاریابی الکترونیکی دارند

برای اینکه بتوانید کالای خود را به فروش برسانید نیاز به مشتری دارید و برای اینکه مشتری کالای شما را ببیند باید وارد سایت شما بشود و از محصولات شما دیدن کند می دانید که روزانه میلیونها نفر در سراسر جهان به وب گردی مشغول هستند و سایتی برنده است که بتواند عده بیشتری را به خود جلب کند. وبلاگ ها به عنوان زیردامنه هایی از سایت ها به علت داشتن سیستم های مدیریت محتوا خیلی سریعتر و اسان تر قابل به روز رسانی هستند با توجه به این ویژگی و با توجه به اینکه مردم پیش از خرید هر چیزی باید از آن کاملاً مطمئن شوند و نسبت به آن دانش و اطلاع کافی به دست آورند باید به طرق مختلف در قالب خبر، مقاله یا گزارش آنها را نسبت به موضوع مورد علاقه اشان مطلع ساخت. توضیح و تشریح در مورد یک موضوع خاص در وبلاگ باعث بالا رفتن کلید واژه ها در وبلاگ می شود و همین موضوع باعث می شود که افراد از طریق موتورهای جستجو و با کلید وازه های بیشتری قادر به یافتن سایت و وبلاگ شما بشوند و ضمن مطالعه مطالب موجود به بازدید از سایت و مطالب آن نیز اقدام کنند.

همچنین می توان به کسانی که به تازگی تصمیم به مطالعه و تمرین برای تبدیل شدن به یک مدیر وب هستند پیشنهاد کرد قبل از راه اندازی یک سایت برای تمرین و آشنایی بیشتر با محیط وب و امکانات آن حتماً مدتی را در دنیای وبلاگ ها سر کنند چرا که اصولاً وبلاگ ها از نظر هویت نمونه و عصاره وب سایت ها هستند و از نظر پویایی در همان سطح قادر به فعالیت هستند

 

  بازگشت به صفحه فهرست مقاله های حوزه IT

 

دیدگاهتان را بنویسید