ولوو XC90 نسخه‌ی پلستار معرفی شد

ولوو XC90

ولوو XC90 نسخه‌ی پلستار معرفی شد

ولوو XC90 ، شاسی بلند پرچم‌دار این شرکت سوئدی است که در حال حاضر در نسخه‌ی جدید تحت تیونینگ پلستار معرفی شده. برای آشنایی بیش‌تر با این خودرو در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

ولوو XC90 که در حال حاضر پرچم‌دار SUV شرکتش است، تحت تیونینگ پلستار ارائه می‌شود. برای نسخه‌ی مخصوص این خودرو، از قدرتمندترین نمونه‌ی XC90 استفاده شده که T8 نام دارد پیشرانه‌ای هیبریدی زیر کاپوت آن جای گرفته. در این مدل، دو نوع موتور قرارگرفته، یکی نسخه‌ی احتراق داخلی چهار سیلندر 2.0 لیتری با توربوشارژر و دیگری موتوری الکتریکی که در مجموع قدرتی معادل 400 اسب بخار و 640 نیوتن متر تولید می‌کنند.

ولوو XC90 با توان 421 اسب بخار

در نسخه‌ی پلستر ولوو XC90، قدرت آن به 421 اسب بخار و گشتاور 680 نیوتون‌ متر ارتقا یافته است. موتور احتراق داخلی آن 334 اسب بخار و 440 نیوتون‌ متر تولید می‌کند، در حالی که پیشرانه‌ی الکتریکی، توانایی تولید 87 اسب بخار و 250 نیوتون متر گشتاور دارد. قدرتی این‌چنینی، قادر است شاسی‌بلند 2340 کیلوگرمی را در عرض 5.5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. بهینه‌سازی‌هایی که در مدل پلستار انجام شده، محصولاتی نظیر افزایش قدرت را به ارمغان آورده، در حال که مصرف سوخت آن نسبت به مدل استاندارد تغییر نکرده و همان 4.1 لیتر بر هر 100 کیلومتر است. XC90 پلستر، همچنین می‌تواند تنها با استفاده از موتور برقی خود، مسافت 43 کیلومتر را سپری کند. این حرکت به دنبال مسیر ولوو برای کوچک‌سازی موتورها و استفاده از توربو شارژر انجام شده است.

ولوو XC90

تغییراتی که در نسخه‌ی پلستار XC90 رخ‌داده، تنها محدود به افزایش قدرت آن نیست، بلکه واکنش به پدال گاز هم بهتر از قبل شده. علاوه بر آن، جعبه‌دنده‌ی این خودرو دارای ویژگی است که هنگام پیچیدن، دنده‌ی وارد شده را حفظ می‌کند. این قابلیت، از احتمال تعویض دنده در هنگامی‌که خودرو با سرعت وارد پیچ می‌شود جلوگیری می‌کند.

نمونه‌ی XC90 پلستر هم‌اکنون در بازار اروپا در دسترس است و از ماه اکتبر امسال به بازار ایالات‌متحده نیز راه خواهد یافت. هنوز مشخص نیست این خودرو در بازار امارات متحده‌ی عربی و سایر کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس نیز عرضه می‌شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید