ویژگی‌های جدید Flight Simulator هوش از سر می‌پراند

برترین‌ها: Microsoft Flight Simulator بالاخره و بعد از مدت‌ها انتظار عرضه شد و با نگاه به نقدهایش می‌توان گفت که با یک شاهکار در دسته بازی‌های شبیه‌ساز طرف هستیم. برای همین در این مقاله از ۷ ویژگی Microsoft Flight Simulator برایتان گفتیم که می‌توانند هوش از سر هر کسی بپرانند.

۷) می‌توانید به هر نقطه‌ای از جهان پرواز کنید

اگر چند سال پیش فردی می‌آمد و می‌گفت که من می‌خواهم نقشه جهان را با ریزترین جزئیاتش در قالب یک بازی ویدیویی طراحی کنم، قطعا مسخره‌اش می‌کردیم. اما مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ و قبل از ورود به نسل نهم، دارد به ما نشان می‌دهد که حتی چنین چیزی هم امکان پذیر است. بله، نقطه به نقطه جهان به کمک نقشه بینگ با جزئیات کامل در Microsoft Flight Simulator طراحی شده و شما می‌توانید به ۲ میلیون شهر مخلتف سفر کنید. حدستان هم درست است؛ این موضوع شامل شهر‌های ایران هم می‌شود.

ویژگی‌های جدید Flight Simulator هوش از سر می‌پراند


۶) شرایط جوی واقعا روی سفر‌های شما تاثیر گذارند

مایکروسافت همیشه موقع ساخت یک نسخه تازه از Microsoft Flight Simulator، مطمئن شده که شرایط جوی تاثیری واقع‌گرایانه روی سفر‌های گیمر داشته باشد. نسخه تازه این سری بازی‌ها حتی پایش را فراتر هم گذاشته و نه تنها شرایط جوی پیچیده‌تری مثل باران‌های شدید و طوفان‌های سهمگین برفی پیش‌رویتان می‌گذارد، بلکه تاثیر آن‌ها روی کیفیت پرواز نیز واقعا حس می‌شود. این یعنی، اگر روی حالت ریلستیک به تجربه بازی بپردازید، احتمال سقوط‌تان خیلی زیاد می‌شود. پس مراقب باشید.

ویژگی‌های جدید Flight Simulator هوش از سر می‌پراند


۵) شرایط جوی آسمان بازی به دنیای واقعی وابسته است

در نکته قبلی در مورد تاثیر شرایط جوی روی پرواز‌ها برایتان گفتم. اما حالا بیایید ببینیم تغییر وضعیت آب و هوا در بازی چطور اتفاق می‌افتد. در Microsoft Flight Simulator شرایط جوی به صورت تصادفی و توسط هوش مصنوعی بازی تغییر نمی‌کند. بلکه بازی در هر لحظه، مشغول رصد وضعیت آب و هوای نقطه به نقطه دنیای واقعی است و به طور همزمان آن را در بازی پیاده‌سازی می‌کند.

ویژگی‌های جدید Flight Simulator هوش از سر می‌پراند


۴) واقع‌گرایانه‌ترین ابر‌ها را خواهید دید

در Microsoft Flight Simulator نه تنها سایه ابر‌ها روی زمین می‌افتد، بلکه برای ایجاد آن‌ها از ۳۲ لایه حجمی استفاده شده تا مخاطب بتواند ابر‌های متنوع و به شدت زیبایی در بازی ببیند. این یعنی مایکروسافت ابر‌هایی طراحی کرده که عملا نمونه‌اش را در هیچ بازی دیگری نمی‌شود دید.

ویژگی‌های جدید Flight Simulator هوش از سر می‌پراند


۳) هواپیما‌های بازی حسی کاملا واقعی القا می‌کنند

هواپیما‌های Microsoft Flight Simulator حسی کاملا واقع‌گرایانه القا می‌کنند، چون برای شبیه‌سازی پرواز با آن‌ها از احساس خلبانان واقعی کمک گرفته شده. تیم سازنده برای اینکه بتواند حس تیکاف‌ها، کنترل پرواز و فرود هواپیما‌های مختلف بازی را به درستی منتقل بکند، ساعت‌ها به صدای ضبط شده از کابین خلبان‌های مختلف گوش داده تا به یک نتیجه ایده‌آل برسد. البته قضیه فقط به همین جا هم ختم نشده. بلکه یک سری از همین خلبان‌هایی که هزاران ساعت پرواز بر فراز آسمان را در کارنامه کاری خود دارند، پشت هواپیما‌های Microsoft Flight Simulator نشسته‌اند و حس پرواز با آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

ویژگی‌های جدید Flight Simulator هوش از سر می‌پراند


۲) پرواز‌های هر روز جهان در بازی شبیه‌سازی می‌شود

بله، جدای از اینکه شما می‌توانید ترافیک هوایی ایجاد شده توسط بازیکنان دیگر را در نقشه ببینید، Microsoft Flight Simulator پرواز‌هایی را که در دنیای واقعی دارند اتفاق می‌افتد را نیز برایتان شبیه‌سازی می‌کند. جالب اینکه این ویژگی حتی در حالت آفلاین هم کار می‌کند و اگر دسترسی‌تان به اینترنت قطع شود، هوش مصنوعی وظیفه شبیه‌سازی پرواز‌های واقعی را برعهده می‌گیرد تا از شلوغی آسمان جهان بازی کم نشود.

ویژگی‌های جدید Flight Simulator هوش از سر می‌پراند


۱) نسخه فیزکی بازی شامل ۱۰ دیسک می‌شود

به هر حال، ویدیو گیمی که نقشه کل دنیا را در دل خودش جای داده، حجم کمی ندارد. مایکروسافت برای افرادی که هنوز ترجیح می‌دهند بازی‌ها را به صورت فیزیکی خریداری کنند، یک پکیج جذاب طراحی کرده که حاوی ۱۰ دیسک و یک دفترچه راهنمای کاربردی است. جالب اینکه این ۱۰ دیسک باز هم برای تجربه کامل بازی کافی نیست و در هر حال باید به اینترنت وصل شوید.

ویژگی‌های جدید Flight Simulator هوش از سر می‌پراند


تریلر جدید Microsoft Flight Simulator بعد از عرضه رسمی بازی

مایکروسافت نیز در پی موفقیت چشم‌گیر بازی در ثبت نظرات و امتیازات منتقدین متاکریتیک، تریلر جدیدی را از دنیای زیبای این بازی منتشر کرده که ما را به فراز آب‌های اقیانوسیه می‌برد.

ویژگی‌های جدید Flight Simulator هوش از سر می‌پراند

همان‌طور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید، در این تریلر به‌طور ویژه به لوکیشن‌ها و چشم‌انداز‌های زیبا و خیره‌کننده‌ی دنیای این بازی پرداخته شده که منطقه استرالیا و اقیانوسیه قابلیت پرواز و گشت‌و‌گذار را خواهد داشت. اگر قبلاً در خصوص جلوه‌های تصویری بی‌نظیر دنیای Microsoft Flight Simulator نشنیدید، این ویدیو می‌تواند ایده‌ی خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

بازی Microsoft Flight Simulator هم‌اکنون برای پلتفرم پی سی و همچنین سرویس Xbox Game Pass قابل دسترسی است. نسخه ایکس‌باکس وان این بازی اولین‌بار به همراه ورژن کامپیوتری آن معرفی شد، اما از آن زمان به این سمت، چیزی درباره آن گفته نشده است. از طرفی فعلاً خبری مبنی بر انتشار بازی برای ایکس‌باکس سری ایکس نیز مطرح نشده است.

 

منبع: ویجیاتو، گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید