پرواز دو ساعته از لندن تا نیویورک با نسل آینده‌ی جت فضایی ناسا

جت فضایی

پرواز دو ساعته از لندن تا نیویورک با نسل آینده‌ی جت فضایی ناسا

سازمان فضایی ناسا از طرح مفهومی نسل آینده‌ی جت های مسافربری با قابلیت پرواز فضایی زیر مداری رونمایی کرد. این جت فضایی از توانایی حمل صدها مسافر بر روی صندلی‌های پیشرفته و سرعتی معادل سه برابر سرعت صوت برخوردار است.

این جت مسافربری، صدها مسافر را در حین پرواز زیر مداری بر روی صندلی‌های پیشرفته نگه می‌دارد. پرواز فضایی زیر مداری به پروازی گفته می‌شود که در آن، هواپیما از نقطه‌ی پرتاب به مرز فضا خواهد رسید. تفاوت چنین پروازهایی با پروازهای فضایی معمولی در آن است که هواپیما در مدار نمی‌چرخد و دوباره به جو زمین بازمی‌گردد.

در حال حاضر، ناسا تنها نمونه‌ی اولیه و در مقیاس کوچک این جت فضایی را مورد آزمایش قرار داده است. این هواپیما به صورت بال ترکیبی با بدنه طراحی شده و با ساختار محکم خود، پایداری بدنه را در پروازهای طولانی‌مدت و پر تنش تضمین می‌کند.‌

جت فضایی

مهندسان ناسا مدعی شده‌اند که این هواپیما از چنان سرعتی برخوردار است که می‌تواند فاصله‌ی لندن تا نیویورک را در مدت 2 ساعت پرواز کند. خوان گارسیا مانسیلا (Juan Garcia Mansilla)، مهندس طراحی صنعتی پیشرفته‌ی ناسا و مدیر پروژه‌ی ساخت این هواپیما در مورد سرعت نسل جدید جت فضایی ناسا عنوان کرد:

سیستم رانش هواپیمای هایپرجت ناسا از موتورهای دمنده‌ی هوا تشکیل شده که قدرت لازم برای رسیدن به ارتفاع 18 کیلومتری از سطح زمین با سرعتی معادل سه برابر سرعت صوت را تامین می‌کند.

نسل آینده‌ی جت فضایی ناسا در راستای طرح سفر ارزان‌قیمت به فضا ساخته می‌شود

حداکثر سرعتی که برای هواپیمای هایپرسونیک ناسا در نظر گرفته شده، 4 هزار کیلومتر در ساعت است که این میزان سرعت، تجربه‌ی سفر 3 ساعته از لس‌آنجلس تا سیدنی را فراهم می‌کند. مانسیلا در ادامه افزود که این جت فضایی در راستای طرح ارسال توریست به فضا تحت عنوان سفر فضایی ارزان‌قیمت ساخته خواهد شد.

جت فضایی

برای این جت فضایی، موتوری از نوع رم جت چرخشی با قابلیت مکش هوا و تبدیل به راکت طراحی شده است. موتورهای رم جت این هواپیما پس از رسیدن به سرعت سه ماخ به راکت تبدیل می‌شوند و با تزریق اکسیژن مایع به محفظه‌ی خروج هوا، رانش مورد نیاز برای پرواز تا مدار زمین را تامین می‌کنند.

1395-09-25

دیدگاهتان را بنویسید