پیده سبزیجات را رژیم دارها بخورند!

ماهنامه سفره ایرانی – غزاله خالدی: این غذای خوشمزه بدون کالری اضافه است و برای کسانی که رژیم دارند غذای مناسبی است.

میزان سرو: 5 نفر

مواد لازم:
 
  • آرد: 450 گرم
  • شکر: یک ق چ
  • نمک: یک ق چ
  • آب: دو و یک دوم پیمانه
  • خمیر مایه: یک ق چ

مواد لازم میانی:
 
  • روغن زیتون: 2 الی 3 ق س
  • پیاز: 2 عدد
  • هویج: 2 عدد
  • کدو سبز: 2 عدد
  • فلفل قرمز: 2 عدد
  • فلفل سبز: 2 عدد
  • قارچ: 250 گرم
  • کنسرو ذرت: 100 گرم
  • سویاسس: 3 ق س
  • فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
  • فلفل قرمز (پودر شده): به مقدار لازم
پیده سبزیجات (ناقص) 
 
طرز تهیه:
 
1. ابتدا برای تهیه خمیر، آرد را در ظرف مناسبی بریزید.
 
2. شکر و نمک را به آن اضافه و مخلوط کنید.
 
3. خمیرمایه را در آب حل  کرده و به مواد اضافه و مخلوط کنید.
 
4. خمیر را به خوبی ورز دهید تا صاف و یکدست شود.
 
5. روی خمیر را با پارچه ای تمیز و مرطوب بپوشانید و به مدت 45 دقیقه در مجاورت دمای محیط قرار دهید تا ور آید.
طرز تهیه مواد میانی:
 
1. سبزیجات را به ابعاد کوچک برش دهید.
 
2. روغن زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید.
 
3. سبزیجات خرد شده را در آن تفت دهید تا نرم شوند.
 
4. ذرت، سویا سس، فلفل سیاه و فلفل قرمز پودر شده را اضافه و مخلوط کنید.
 
5.پس از گذشت چند دقیقه ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مواد خنک شوند.
 
6. خمیر را به پنج قسمت کرده و هر یک را رول کنید.
 
7. هر گلوله خمیر را روی سطح کار به شکل مستطیلی به طول 30 الی 35 سانت و عرض 8 الی 10 سانت پهن کنید.
 
8. مقداری از مخلوط سبزیجات تفت داده شده را وسط خمیر پخش کنید. دو انتهای خمیر (عرض خمیر) را روی هم قرار داده و ببندید (به شکل پیده). این کار را با بقیه خمیرها تکرار کنید.
 
9. پیده ها را به سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی انتقال داده و به مدت 10 الی 12 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 220 درجه سانتی گراد (450 درجه فارنهایت) قرار دهید تا طلایی و برشته شوند.
 
10.سپس آنها را برش داده و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *