پیشنهاداتی به شورای عالی انفورماتیک

پیشنهاداتی به شورای عالی انفورماتیک

شورای عالی انفورماتیک ایران http://www.shci.ir به عنوان مرکز رسمی تعیین صلاحیت شرکتهای انفورماتیک ایران به شمار می رود.

یادداشت آنلاین-هموطن-علی محمد آقازمانی- شورای عالی انفورماتیک ایران http://www.shci.ir به عنوان مرکز رسمی تعیین صلاحیت شرکتهای انفورماتیک ایران به شمار می رود که کار تعیین Grade شرکت های خصوصی را دراختیار دارد. این درجه و رتبه اعطایی شورا ، برای شرکت مراکز انفورماتیکی بخش خصوصی در مناقصات و مزایدات دولتی الزامی است و هر اندازه این رتبه بیش تر باشد ، صلاحیت کاری و فنی مجموعه حقوقی – خصوصی ، نزد کارفرما افزایش می یابد. اخیرا ، مصوبه نهایی طرح جدید رتبه بندی شرکت های انفورماتیکی به تصویب رسیده و متن ان در نشانی اینترنتی :
http://www.shci.ir/Law/Comp/CompEhraz_New.asp منتشر و در اختیار علاقمندان قرار داده شده است . کلیه روش های کاری برای احزار صلاحیت شرکت ها و فرم های مربوطه نیز ، در نشانی فوق قابل دسترس است . بانک اطلاعاتی شرکت های عضو شورای عالی انفورماتیک ایران با طبقه بندی خوبی در سایت شورا ارائه شده است . اما با وجود همه دسترسی های الکترونیکی برای استفاده علاقمندان از خدمات این شورا ، لکن ، پرونده های متعددی که توسط شرکتها ، چه برای کار ثبت نرم افزار و چه برای احراز صلاحیت و چه آگاهی از پروژه های این شورا و یا اگاهی از طرح لینوکس فارسی http://www.farsilinux.org ،که به نوعی به این مرکز اعطا می شود ، فاقد کد پیگیری الکترونیکی است .

بعضا ، مخاطبان بایستی برای اطلاع از روند بررسی پرونده های خود ، مرتبا با کارگروه های مستقر در طبقه سوم شورای عالی انفورماتیک تماس گرفته و از نقص ها یا روند بررسی پرونده خود به صورت تلفنی یا مراجعه حضوری آگاه شوند. این مسئله نیز به دلیل حجم کاری بالای شورا و عدم امکان پاسخ گویی مطلوب به تمامی تماس های واصله ، امکان پذیر نیست . مطلوب است ، برای رفع برخی از نیازها در اطلاع رسانی فعالیتهای ارزشمند و گسترده شورای عالی انفورماتیک ایران به مخاطبان ، موارد زیر با پیگیری دکتر سپهری راد ، دبیر محترم شورای عالی انفورماتیک انجام شود :

1-کلیه پرونده ها به محض تحویل به دبیرخانه شورا ، دارای یک کد شناسایی الکترونیکی شود و این کد ، در شبکه داخلی اداری شورا وارد و مشخصات پرونده و اخرین مراحل کاری ان ، در شبکه مرکزی لحاظ شود.
2-مسیر پرونده بر اساس کد رهگیری الکترونیکی ، به تفکیک فازهای کاری ، در سایت اعلام شود .
3-بخش FAQ جهت ارائه پرسش و پاسخ های متداول کاربران در امور کاری شورا در سایت ایجاد و راه اندازی شود.
4-بخش contact us سایت با بارگذاری هدفمند و پیشرفته تر و ارائه منوهای متنوع تر ، تعامل بهتری برای ارتباط الکترونیکی مخاطبان سازمان با واحدهای مختلف برقرار کند.
5-برای استفاده بهتر از مطالب سایت ، فونتهای فارسی و انگلیسی لازم در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.
6-برای کلیه نام های دریافتی الکترونیکی توسط مخاطبان سایت ، کد پیگیری الکترونیکی نامه داده شود و برای پاسخ گویی کلی ، فنی و اجرایی به درخواست مخاطب ، زمان و روش اعلام شود تا دولت الکترونیکی مدعی ما ، از پایه های درستی آغاز شود .
7-انتشار اخبار فناوری اطلاعات ایران در ایندکس سایت ، به دلیل این که این اخبار متعلق به این شورا نیست و توسط روابط عمومی این شورا منتشر نمی شود ، حذف و یا به منوی دیگری منتقل و به جای آن ، تصاویر و اطلاعات روز این شورا در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.
به هر حال ، انتظار می رود که طرح تکریم ارباب رجوع در فضای دیجیتالی نیز منجر به رعایت حقوق جامعه اطلاعاتی کاربران ایران در اینترنت شود. ضمنا امیدواریم کلیاتی از جلسات این شورا در سال 84 ، به صورت متنی و تصویری در سایت منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس