پیشنهاد رشوه FBI به تلگرام برای دسترسی به اطلاعات این اپلیکیشن

رشوه FBI به تلگرام

پیشنهاد رشوه FBI به تلگرام برای دسترسی به اطلاعات این اپلیکیشن

پاول دورف، مدیر عامل تلگرام اخیرا در مصاحبه‌ای مفصل از پیشنهاد رشوه FBI به تلگرام (Telegram) برای دسترسی به اطلاعات این اپلیکیشن خبر داده است. 

پاول دورف، مدیرعامل اپلیکیشن محبوب تلگرام، اعلام کرده است که او و دیگر توسعه‌دهندگان تلگرام اخیرا با پیشنهاد رشوه از سوی اف بی آی رو به رو شده‌اند تا در قبال مبلغی، اطلاعات مربوط به کاربران‌شان را در اختیار آن‌ها قرار دهند؛ اما تلگرام این پیشنهاد را قبول نکرده است.

از سال 2014 پاول دورف بارها گفته که به دفعات به هنگام ورود به آمریکا از او سوالاتی در مورد دیگر کمپانی‌اش یعنی Vkontakte پرسیده شده، اما در سفر اخیری که به آمریکا داشته، تمرکز سوالات آن‌ها از روی این شرکت برداشته شده و به تلگرام معطوف شده است که البته همانطور که ذکر شد، رشوه FBI به تلگرام به در بسته خورده است.

دورف گفته که در هنگام ورود به خاک آمریکا از او سوالاتی مثل «سرورهای اصلی تلگرام در کجا قرار دارند، این اپلیکیشن چگونه کار می‌کند و این‌که ماموران آمریکایی در آینده چگونه می‌توانند با او ارتباط برقرار کنند» پرسیده شده است. دورف می‌گوید که بعدها با ایمیلی از سوی آمریکا مواجه شده که در آن، از او خواسته بودند در صورت داشتن هر گونه مشکلی به آن‌ها رجوع کند.

دورف گفته که در زمان حضورش در آمریکا برای شرکت در مراسم I/O کمپانی گوگل، دو مامور، ضمن مراجعه به خانه اجاره‌ای او پیشنهاد رشوه FBI به تلگرام را مطرح کرده‌اند. آن‌ها گفته‌اند که اف بی آی می‌خواهد پیام‌های تلگرامی افراد مظنون به حملات تروریستی را بخواند. ظاهرا این دو مامور یک حکم قضایی را نیز به او و دیگر توسعه‌دهندگان تلگرام نشان داده‌اند.

دورف معتقد است که چون تلگرام هیچ‌گونه حضور قانونی در کشور آمریکا ندارد، به هیچ وجه مجبور نیست با رشوه FBI به تلگرام موافقت کند. بعد از دورف، ماموران اف بی آی به یکی دیگر از توسعه‌دهندگان تلگرام- که او هم در I/O 2016 حضور داشته- مراجعه و سعی می‌کنند با دادن ده‌ها هزار دلار به او، متقاعدش کنند که اطلاعات را در اختیارشان قرار دهد، اما این کار هم با شکست مواجه شده است. دورف می‌گوید که به توسعه‌دهندگان تلگرام پول خوبی داده می‌شود و همه آن‌ها میلیونر هستند، پس نیازی به چنین پولی ندارند.

1396-06-20

دیدگاهتان را بنویسید