پیش فروش خودروهای ولوو هیکو اسپورتیو توسط شرکت داتیس خودرو ممنوع است

شرکت داتیس خودرو

پیش فروش خودروهای ولوو هیکو اسپورتیو توسط شرکت داتیس خودرو ممنوع است

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با انتشار یک اطلاعیه اعلام کرد تبلیغات پیش فروش خودروهای ولوو هیکو اسپورتیو شرکت شرکت داتیس خودرو ممنوع است.

با صدور یک اطلاعیه از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بر ضرورت توقف انتشار آگهی‌های تبلیغاتی پیش فروش خودرو توسط شرکت داتیس خودرو ایرانیان به عنوان نمایندگی خودروهای هیکو اسپورتیو (ولوو) تاکید شد. در این اطلاعیه آمده است:

بر اساس نامه شماره 60/95400 مورخ 24 تیر 1396 مرکز اصناف و بازرگانان ایران به عنوان مرجع رسمی صدور گواهی نمایندگی شرکت‌های خارجی، امکان صدور گواهی نمایندگی برای شرکت‌های تیونیگ از جمله شرکت هیکو اسپورتیو وجود ندارد و اقدام شرکت داتیس خودرو ایرانیان در معرفی خود به عنوان نمایندگی خودروهای هیکو اسپورتیو (تیونیگ نشان تجاری ولوو) مصداق بارز تبلیغات خلاف واقع  موضوع ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و موجبات اغواء و اضرار به مصرف کنندگان را فراهم می‌آورد.

محصولات شرکت داتیس خودرو مجوز واردات و پیش فروش ندارند

به این ترتیب و با توجه به این اطلاعیه، خودروهای معرفی شده توسط شرکت داتیس خودرو ایرانیان از جمله خودروهایی هستند که تاییدیه‌های لازم جهت ثبت سفارش و ورود به کشور را ندارند و این شرکت دارای مجوز پیش فروش برای خودروهای مذکور نیست. بنابراین انتشار و درج آگهی‌های تبلیغاتی شرکت داتیس خودرو وجاهت قانونی ندارد و موجب افزایش نارضایتی و شکایت‌های مردمی مرتبط با عدم ایفای تعهدات این شرکت خواهد شد.

از مدت‌ها پیش، داتیس خودرو تبلیغات گسترده‌ای را برای پیش فروش خودروهای ولوو آغاز کرده بود و حتی در جریان نمایشگاه خودرو تهران نیز با رونمایی از ولوو اس 90، برای پیش فروش این محصول و سایر خودروهای 2018 ولوو – هیکو اسپورتیو تبلیغ کرد.

1396-09-15

دیدگاهتان را بنویسید