چاپ سه بعدی سازه های آینده توسط شرکت Ai Build

چاپ سه بعدی سازه های آینده

چاپ سه بعدی سازه های آینده توسط شرکت Ai Build

شرکت نوپایی در انگلیس دستگاهی را برای چاپ سه بعدی سازه های آینده ساخته است. این دستگاه با استفاده از هوش مصنوعی فوق‌العاده خود توانایی مشاهده و پی بردن به اشتباهات و برطرف کردن آنها را نیز دارد.

مدیر شرکت Ai Build در رشته معماری و طراحی تحصیل کرده و با ساختن دستگاه ذکر شده، پلی را میان سازه‌های کوچک و ساختمان‌های غول‌آسا ایجاد کرده است. به گفته وی این شرکت در تلاش است تا با چاپ سه بعدی سازه های آینده ، فرایند ساخت سازه‌ها را خودکار کرده و از نیروی کار انسانی به طور کامل بی نیاز شود.چاپ سه بعدی سازه های آیندهاین فناوری در حال حاضر گران و زمان‌بر است و از آن برای ساخت اشیای سه بعدی کوچک و ساده استفاده می‌شود، اما در آینده‌ای نزدیک چاپگرهای سه بعدی عرضه خواهد شد که برای تولید هواپیما، آثار هنری و فضاهای اداری به کار می‌رود. برای این کار وسایل مختلف با چاپگر سه بعدی ساخته شده و سپس به هم متصل می‌شوند.

چاپ سه بعدی سازه های آینده

ساخت سازه‌های غول‌پیکر به وسیله فناوری چاپ سه بعدی سازه های آینده ممکن خواهد شد

با از راه رسیدن فناوری جدید چاپ سه بعدی سازه های آینده ، ساخت و برپایی سازه‌های غول‌پیکر با هزینه نه چندان زیاد ممکن می‌شود. شرکت Ai Build برای سریع شدن روند طراحی و ساخت سازه های بزرگ، از تفنگ‌های پخش‌کننده‌ی فوم بر مبنای بازوهای رباتیک استفاده خواهد کرد.چاپ سه بعدی سازه های آیندهچاپ سه بعدی سازه های آیندهدر آینده نه چندان دور سرعت تولید این سازه‌ها با استفاده از ربات‌ها و چاپگرهای پیشرفته بیشتر خواهد شد. هزینه ساخت اولین سازه شرکت Ai Build به وسیله این فناوری 185 دلار بود، در حالی که سازه مذکور با روش‌های دیگر با هزینه 31 هزار دلار ساخته می‌شود.چاپ سه بعدی سازه های آینده

1395-07-30

دیدگاهتان را بنویسید