چرا جاوا اسکریپت را انتخاب کنم؟

چرا جاوا اسکریپت را انتخاب کنم؟


جاوا اسکریپت به عنوان استانداردی برای ساخت رابط های کاربری داینامیک در وب اثبات شده است. تقریباً هر زمان که شما به یک وب سایت مراجعه می کنید که دارای انیمیشن، اطلاعات لحظه ای، یک دکمه که با قرار دادن موس بر روی آن تغییر می کند و یا منوی کشویی است، می توانید مطمئن باشید که پای جاوا اسکریپت در میان است. به دلیل قدرت و توانایی جاوا اسکریپت در اجرا بر روی هر مرورگر وب، کدنویسی جاوا اسکریپت، معروف ترین و ضروری ترین مهارتی است که هر توسعه دهنده و برنامه نویس وب مدرن می بایست در اختیار داشته باشد.

با آن که جاوا اسکریپت در ابتدا برای اجرا در مرورگرهای وب طراحی شد، اما این زبان برنامه نویسی اکنون در بسیاری از حوزه ها و زمینه های دیگر نیز کاربرد دارد. امروزه جاوا اسکریپت بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها، وب سرورها، نرم افزارهای دسکتاپ و بسیاری از دستگاه های قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرد.

جاوا اسکریپت قدرتمند و سریع است!
اجرای جاوا اسکریپت در مرورگرها، سرعت بسیار پایینی داشت و به همین دلیل، از همان ابتدا جاوا اسکریپت در میان برنامه نویسان به بدی شهرت پیدا کرد. امروزه، کدهای جاوا اسکریپت تا 80 درصد به سرعت کدهای کامپایل شده اجرا می شوند و این سرعت، روز به روز در حال افزایش است. این بدان معناست که جاوا اسکریپت امروزی بسیار قدرتمندتر از جاوا اسکریپت چند سال پیش، و چندین برابر قدرتمندتر از جاوا اسکریپت سال 1995 شده است!

جهان به جاوا اسکریپت نیاز دارد!
نه تنها جاوا اسکریپت یکی از مشهور ترین زبان های برنامه نویسی جهان است، بلکه یکی از پر تقاضا ترین زبان ها در بازار شغلی نیز هست. پیش بینی شده که در بین سال های 2010 و 2020، تقاضا برای برنامه نویسان جاوا اسکریپت تا 22 درصد افزایش خواهد یافت. اتفاقات شگفت انگیزی برای جاوا اسکریپت در حال شکل گرفتن هستند و هیچ زمانی بهتر از الان، برای یادگیری این زبان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید