چگونه برای وبسایت مقاله بنویسیم؟

محتوانویس

 وقتی که برای اولین بار محتوانویسی در دنیای وب را شروع کردم، هیچ تجربه ای در این خصوص نداشتم و از این غول بزرگ و مرموز و جمعیت سرگردان (کسانی که امروز عاشقشان هستم)، وحشت زده شده بودم. ولی زمانی موفق به یافتن موقعیت خود شدم که یک مقاله را به وبسایتی که آن را دوست داشتم و همواره آن را دنبال می کردم ارسال نمودم.
از آن روز به بعد، موفق به نوشتن چندین داستان برتر در وبسایت Medium شدم. از جمله بهترین موضوعات من، عنوان "من با یک میلیونر نشستم که مدیریت 10 تجارت را به عهده دارد در حالی که همراه با خانواده خود در حال قایق سواری به دور دنیا است." بود که  توسط چندین نشریه، شامل؛ Business Insider، The Observer، Quartz و دیگر نشریات دیگر.منتشر گشته است. 
من تلاش نکرده ام که خیلی عجیب باشم، من فقط ساختاری را ارائه داده ام که برای مقالات با موضوعات خاص می تواند مفید باشد. و امیدوارم این ساختار به نویسنده های تازه کار کمک کند تا یک جهش را برای موفقیت خود تجربه نمایند، همانطور که من آن را تجربه کردم.
اعتبار این ساختار بر روی Crew و آندریا آیرس دیتس(Andrea Ayres Deets) تاثیر گذاشته است، آندریا یکی از نویسندگان شگفت انگیزی است که چندین سال پیش از تکنیک های مقاله نویسی من برای نویسندگی الهام گرفته است.
در ابتدای کار به صورت آزادانه فعالیت می کردم، که در آن زمان یک مقاله را به وبلاگ Crew ارسال نمودم و آندریا از راهکارهای مقاله من برای ایجاد پست های خود بهره گرفت. یکی از مقاله هایی که من همواره از آن استفاده می کنم و آن را برای شما در اینجا فراهم نموده ام.
باید بگویم؛ برای نوشتن مقالات و ایجاد کردن پست های موفق هیچ فرمول خاصی وجود ندارد! در واقع نوشتن فراتر از کلمات و تصاویر است. موضوعاتی وجود دارند که از کنترل ما خارج هستند (مانند؛ الگوریتم های شبکه، زمان بندی، مخاطبین و… ). اما بیشتر اوقات برای شروع، شما به یک چهارچوب خوب نیاز دارید.

برای نوشتن مقالات و ایجاد کردن پست های موفق هیچ فرمول خاصی وجود ندارد!

عنوان مقاله

مهمترین بخش یک مقاله یا محتوا برای وبسایت عنوان مقاله می باشد. انتخاب یک عنوان مناسب که دارای کلمات کلیدی مرتبط باشد و همچنین کاربر را مجاب به کلیک و خواندن ادامه مقاله نماید یکی از تکنیک های برتر یک محتوا نویس می باشد. در اینجا قصد نداریم تا تکنیک انتخاب عنوان مقاله را ذکر کنیم اما در مقالات بعدی حتما به آن می پردازیم.

مقدمه

سخت ترین و مهمترین بخش یک مقاله بعد از انتخاب عنوان مقدمه مقاله می باشد. اگر در نوشتن مقدمه مقاله نهایت ظرافت و دقت را داشته باشید، خواننده مقاله را جذاب دانسته و آن را تا انتها می خواند. در ادامه چند نکته در مورد نوشتن یک مقدمه جذاب را بیان می کنیم.

1- حکایت

با نوشتن یک تجربه شخصی از زندگی خود یا نوشتن داستان در مورد یک شخص شروع کنید. انتقاد پذیر باشید، حتی زمانی که شما نماینده یک برند تجاری معتبر هستید. این کار باعث می شود که یک ارتباط شخصی را با خواننده ایجاد نمایید. انتقاد پذیری یکی از تفاوت های بین نویسندگان خوب و نویسندگان معمولی است. یک نویسنده خوب قادر است داستان های کوتاه، جذاب، و طنز آمیز را در کمتر از پنج جمله بنویسد.
انتقاد پذیری

2- تبدیل کردن

بعد از نوشتن یک حکایت باید آن را به یک پایان نامه تبدیل کنید. داستان های شخصی خود را با استفاده از توصیفات کلی و کاربرد های وسیع به طرف پایان نامه سوق دهید.

3- پایان نامه(مقاله)

خوانندگان از خود سوال می کنند، چرا باید من این مقاله را بخوانم؟ شما با انجام صحیح فرایند تبدیل کردن می تواند مدیریت بهتری را بر موضوع اصلی خود داشته باشید تا بتوانید بیشترین مخاطبان ممکن را جذب نمایید. شما نیاز دارید خوانندگان را متقاعد کنید که وقت خود را صرف مطالعه مقاله شما نمایند و به آن به عنوان یک راهنما و تجربه با ارزش نگاه کنند.
پایان نامه شما باید مطابق با عنوان آن باشد. خوانندگان تنها بر روی لینک هایی که برای آن ها جالب و مفید است کلیک می کنند. زمانی که آن ها بعد از خواندن مقاله بلافاصله شما را ترک کنند باید به این نتیجه برسید که شما پست خود را به شیوه ای مناسب ارائه نداده اید. پس هواره باید بین یک مقاله و عنوان آن ارتباط همسانی برقرار باشد.

برهان اصلی 1

در حالی که خوانندگان متقاعد شده اند که مقاله شما را بخوانند، باید خودتان را فراموش نمایید. سعی کنید تنها به تجربه و اعتبار خود متکی باشید و هیچگاه اعتقادات و عقاید شخصی خود را در نوشته هایتان دخیل ندهید.
این استدلال باید پشتوانه اصلی تحقیق شما باشد. برای حمایت کردن از ادعاهای خود از علم استفاده کنید. هیچ کس نمی تواند با علم جدال نماید و آن را تکذیب کند. چارت ها و نمودارهای گرافیکی را نمایش دهید. بیشتر مواقع کاربران برای فهمیدن در مورد یک موضوع فرصت رفتن به داخل لینک ها و مشاهده کل مقاله را ندارند. پس بسیار مهم است که در مورد موضوع کلی مقاله توضیحاتی را در 1 الی 3 جمله به آن ها ارائه نمایید.
محتوانویسی

برهان اصلی 2

از مطالعات مربوط به موضوع مقاله خود درون منابع دیگر بهره مند شوید.(البته با رعایت کامل اخلاق و قوانین کپی برداری) به این معنی که شما موضوعات و نکات مورد نظر خود را ذکر نموده اید و حقایق را در مورد آن نشان می دهید.
از تصاویر اشخاص و کسانی که به موضوع مقاله شما مربوط می شوند استفاده کنید.
وجود دلایل و اثبات های علمی را درون داستان های خود نشان دهید. همواره سعی کنید که برای نوشتن یک موضوع برهان 1 و برهان 2 را با هم گره بزنید. این همبستگی موجب ایجاد یک ارتباط عصبی بین نیم کره چپ و راست مغز می گردد که در نتیجه پایه و اساس آن حافظه است.

لیست نشانه دار یا شماره ای

در مواردی که قصد نشان دادن 3 تا 5 مورد مرتبط به هم را دارید.
  1. برای اهمیت دادن خواننده به آن ها و
  2. ارائه مقاله به شیوه ای عملی
  3. از لیست های نشانه دار یا لیست های شماره ای استفاده کنید.
به یاد داشته باشید، که با استفاده از مثال ها و تحقیقات از ادعاهای خود پشتیبانی کنید تا ثابت کنید که شیوه و عملکرد شما برترین است. یا اینکه نشان دهید چرا یک موضوع خاص از محبوبیت زیادی برخوردار است مخاطبین زیادی دارد.

نتیجه گیری

به داستان شروع خود برگردید و آن را تمام کنید. نشان دهید که با وجود مطالعه و آگاهی بر این مقاله چگونه باید آن موضوع را به شیوه ای متفاوت انجام داد. این کار تاثیر فراوانی بر روی مقاله دارد.
در نهایت، از بالا به مقاله نگاه کنید و اثرات کلی آن را نشان دهید. هدف این است که خواننده بتواند از مقاله الهام بگیرد.
امیدوارم این مطلب بتواند نوشتن مقالات بعدی شما را آسان تر نماید. اما اجازه دهید برای یک لحظه روراست باشیم.من همیشه از این شیوه ها استفاده نمی کنم. و واقعا امیدوارم که شما همیشه از آن ها استفاده نکنید. این کار چقدر می تواند خسته کننده باشد؟ پس از آن به عنوان یک راهنما استفاده نمایید.
همانطور که پابلو پیکاسو می گوید:
" قواعد را مانند یک حرفه ای یاد بگیر تا بتوانی آن را مانند یک هنرمند شکست دهی"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *