چگونه بفهمیم حساب فیسبوک ما هک شده است؟

حساب فیسبوک

چگونه بفهمیم حساب فیسبوک ما هک شده است؟

به دنبال اعلام رسمی هک شدن اطلاعات 29 میلیون اکانت Facebook، در این بخش قصد داریم به یک سوال مهم پاسخ دهیم: چگونه بفهمیم حساب فیسبوک ما هک شده است؟

فیسبوک امروز در گزارشی جامع، نوع اطلاعات سرقت‌شده در حمله هکری ماه گذشته میلادی را مشخص کرد. این اطلاعات شامل مواردی همچون نام، جزئیات تماس، مذهب، موقعیت مکانی و بیشتر می‌شدند. ظاهرا اطلاعات 29 میلیون حساب فیسبوک به دست هکرها افتاده است و مدیران با معرفی یک روش جدید، به کاربران اجازه می‌دهند که از هک شدن حساب خود مطمئن شده و از مواردی که توسط هکرها مشاهده شده است، مطلع شوند.

اگر شما از “Help Center” در وب‌سایت این شبکه اجتماعی بازدید کنید، یک اعلان در بخش پایینی صفحه، شما را در صورت هک شدن حساب شخصی‌تان مطلع خواهد کرد.

حساب فیسبوک

از 29 میلیون حساب کاربری، شماره تماس یا آدرس ایمیل (بسته به اطلاعاتی که کاربران وارد کرده باشند) 15 میلیون کاربر در اختیار این افراد قرار گرفته است. برای 14 میلیون نفر دیگر، اطلاعات مذکور به اضافه جزئیات دیگر پروفایل همچون جنسیت، مذهب، موقعیت مکانی، اطلاعات دستگاه، مکان‌هایی که تگ شده‌اید و صفحه‌هایی که لایک کرده‌اید، توسط هکرها مشاهده شده است. ظاهرا هکرها هیچ پست جدیدی را از طریق حساب‌های سرقت‌شده ارسال نکرده‌اند.

فیسبوک می‌گوید در صورت دسترسی کاربران به حساب خود، فعلا نیازی به انجام کار دیگری نیست. کلمات عبور سرقت نشده‌اند و به همین دلیل، کاربران نیازی به تغییر کلمه عبور ندارند. در عوض، هکرها به «توکن‌ها» دسترسی‌ پیدا کرده و از طریق آنها قادر به ورود به حساب کاربری هستند. ماه گذشته، فیسبوک توکن‌ها را ریست کرده است؛ به همین جهت، احتمالا برای ورود به پروفایل خود مجبور باشید اطلاعات را دوباره وارد کنید.

گای روزن (Guy Rosen)، معاون بخش مدیریت محصول فیسبوک می‌گوید آنها هیچ مدرکی دال بر پخش شدن یا استفاده از داده‌های سرقت‌شده را مشاهده نکرده‌اند. به هر صورت، فیسبوک هم‌چنان در حال بررسی موضوع بوده و در آینده، اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به علاوه، FBI نیز مشغول بررسی این حمله هکری است.

اگر شما نیز تصور می‌کنید حریم خصوصی شما در این شبکه اجتماعی در خطر است، کاری وجود دارد که با انجام آن، از ایمن ماندن در آینده مطمئن خواهید شد: حساب کاربری فیسبوک خود را حذف کنید.

1397-07-21

دیدگاهتان را بنویسید