کاربرد هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی در دنیای بازی و سرگرمی

کاربرد هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی در دنیای بازی و سرگرمی

یکی از روش های شناسایی نوع شخصیت و میزان هوش  افراد، بازی کردن است. در این روش افراد با انجام بازی های هدفمند و خاص و میزان کسب امتیاز از انجام آن بازی ها می توانند در دسته بندی های مختلف قرار گیرند و بر اساس آن دسته بندی می توان میزان هوش، استعداد و نحوه تفکر آنها را استخراج نمود.

امروزه یکی از ابزارهای شناسایی و رفتار شناسی کودکان چگونگی انجام بازی توسط کودک می باشد. با طراحی بازی های مختلف و نحوه رفتار کودکان در مقابله با این بازیها می توان میزان هوش، استعداد و روش یادگیری آنها را شناسایی نمود. با توجه به گسترش روز افزون بازی های رایانه ای در حوزه های مختلف مانند بازی های موبایلی، کنسول های بازی و یا رایانه های شخصی و قابلیت اتصال این ابزار ها به پایگاه داده های متمرکز با استفاده از بسترهای مخابراتی و اینترنتی، می توان عملکرد افراد را به راحتی به یک پایگاه داده متمرکز منتقل نمود و با استفاده از سامانه های هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی  اطلاعات آماری مناسبی را در خصوص این داده ها تهیه کرد. به عنوان مثال یک مرکز آموزشی کودکان پس از تهیه یک بازی در خصوص شناسایی اجسام و یا رنگ ها در بستر تلفن همراه و نصب این بازی بر روی تلفن همراه والدین می تواند اقدام به جمع آوری اطلاعات پس از انجام بازی توسط کودکان نماید. پس از تجمیع اطلاعات در یک پایگاه داده متمرکز و تعریف و پیاده سازی شاخص های مناسب روانشناسی و روانشناختی در داشبوردهای مدیریتی می توان اقدام به تصمیم گیری در خصوص نحوه ادامه آموزش، افزایش یا کاهش ساعات آموزش در حوزه های ضعف و قوت کودک و یا کودکان نمود.

داشبوردهای مدیریتی با توجه به قابلیت هایی که در بستر هوش تجاری فراهم می آورند می توانند نمودارهای روندی مناسبی را در بازه های زمانی مختلف با توجه به میزان یادگیری فرد ارائه نمایند. همانطور که در مقالات قبل نیز در این باره مطالبی ارائه گردید داشبوردهای مدیریتی میتوانند شرایط بسیار مناسبی برای اتخاذ تصمیم های مختلف در حوزه های گوناگون فراهم آورند.

توجه داشته باشید که تهیه یک سامانه هوش تجاری موفق نیازمند شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد مناسب می باشد. مثال هایی که در این حوزه از شاخص ها می توان ارائه نمود عبارتند از :

  • سرعت انجام بازی و اتمام مراحل گوناگون
  • تعداد پاسخ های غلط و صحیح و تغییر آنها در بازه های زمانی مختلف با توجه به مطالب آموزش داده شده
  • میزان جدی بودن کودک در انجام بازی (به عنوان مثال تعداد دفعات تکرار بازی توسط کودک)

دیدگاهتان را بنویسید