کارت گرافیک AMD Radeon RX 490 به زودی معرفی خواهد شد

کارت گرافیک AMD Radeon RX 490

کارت گرافیک AMD Radeon RX 490 به زودی معرفی خواهد شد

بر اساس گزارشات و شایعات منتشر شده این‌طور به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد معرفی کارت گرافیک AMD Radeon RX 490 باشیم. با گجت نیوز همراه باشید تا این موضوع را بررسی کرده و مشخصات احتمالی این کارت گرافیک را با یکدیگر مرور کنیم.

به تازگی در وب‌سایت یکی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین، اطلاعاتی از کارت گرافیک AMD Radeon RX 490 منتشر شده است که تاریخ احتمالی معرفی و همچنین مشخصات فنی آن را نشان می‌دهد. بر این اساس این کارت گرافیک قدرتمند که نسخه بعدی RX 480 به حساب می‌آید، در نیمه دوم سال میلادی جاری رسما معرفی خواهد شد.

هم اکنون در ماه دسامبر به سری می‌بریم؛ پس اگر این خبر صحت داشته باشد، به زودی شاهد رونمایی رسمی از کارت گرافیک جدید و قدرتمند شرکت AMD خواهیم بود. کارت گرافیک AMD Radeon RX 490 قدرتمندترین نسخه در بین محصولات سری 400 این شرکت به حساب خواهد آمد.

مشخصات کارت گرافیک AMD Radeon RX 490

بر اساس گزارشاتی که تا به امروز در این حوزه منتشر شده است، این محصول از اجرای بازی‌ها با دقت تصویر بسیار بالای 4K پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر آن پشتیبانی از اجرای بازی‌ها در حالت واقعیت مجازی (VR) از دیگر ویژگی‌های این کارت گرافیک به حساب خواهد آمد.

هر چند هنوز دقیقا معلوم نیست که این کارت گرافیک از کدام معماری شرکت ای ام دی استفاده خواهد کرد. در حقیقت ممکن است مانند سری قبل یا دیگر کار‌ت‌های گرافیک سری 400، این شرکت از معماری پلاریس (Polaris) استفاده کند یا این که یک گام رو به جلو برداشته و همانند کارت‌های گرافیک سطح حرفه‌ای و گران‌قیمت ای ام دی، از معماری وگا (Vega) بهره‌ ببرد.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 490

لیستی که در مورد این کارت گرافیک منتشر شده است، نشان می‌دهد که این محصول از ویژگی کراس فایر (Crossfire) پشتیبانی خواهد کرد. اما متاسفانه هنوز هیچ صحبتی از برخورداری آن از یک یا دو چیپ پردازشی به میان آورده نشده است. البته شاید بهتر باشد بدانید که معمولا آن دسته از کارت‌های گرافیکی این شرکت از قابلیت کراس فایر پشتیبانی می‌کنند که از دو چیپ پردازشی برخوردار باشند.

شرکت ای ام دی هنوز هیچ واکنش خاصی نسبتا به موارد افشا شده نشان نداده است. در نتیجه ممکن است موارد ذکر شده صحت نداشته باشد و هیچ‌گاه شاهد معرفی چنین محصولی نباشیم. هر چند شاید بهتر باشد بدانید که این کمپانی در حال برنامه‌ریزی به منظور برگزاری مراسمی رسمی در تاریخ سیزدهم ماه دسامبر (بیست و سوم آذر ماه) است تا از نسل جدید CPU‌ سری Zen خود رونمایی کند. شاید طی آن رویداد این کمپانی از کارت گرافیک RX 490 نیز پرده بردارد.

1395-09-12

دیدگاهتان را بنویسید