گریزی بر فصل دوم مستند سیاره زمین با ویدیوی 360 درجه

فصل دوم مستند سیاره زمین

تماشا کنید: گریزی بر فصل دوم مستند سیاره زمین با ویدیوی 360 درجه

چند سال پیش بود که فصل اول از مستند سیاره زمین (Planet Earth) پخش شد و تمام علاقه‌مندان به مستندهای علمی و حیات وحش، شیفته این برنامه بی‌نظیر شدند. هفته گذشته نیز BBC Earth در اقدامی غافل‌گیرانه، با انتشار ویدیویی فوق‌العاده مهیج از فصل جدید این مستند، باز هم کانون توجه قرار گرفت. حالا یک ویدیوی 360 درجه از فصل دوم مستند سیاره زمین با گویندگی دیوید اتنبرو 90 ساله (David Attenborough) منتشر شده که می‌تواند جزیره گالاپاگوس (Galapagos Island) را به شکلی جذاب و متفاوت از آنچه تصور می‌کنید، پیش روی‌تان قرار دهد.

بهتر است ابتدا کمی در مورد این ویدیو مهیج صحبت کنیم. ویدیو حمله دسته مارها به ایگوانا در جزیره گالاپاگوس (که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید) به فصل دوم مستند سیاره زمین و قسمت جزیره‌ها (Planet Earth II: Islands) مربوط بوده و می‌تواند نظم دقیق طبیعت را نشان دهد. حالا گروه حاضر در این جزیره با انتشار ویدیویی 360 از محل فیلم‌برداری، تلاش داشته‌اند تا روش انجام کار و همچنین محیطی که در آن حضور داشته‌اند را به تصویر کشند. گویندگی دیوید اتنبرو نیز می‌تواند زیبایی این ویدیو را دو چندان کند.

البته شاید بتوان گفت که هنوز هدف اصلی از توسعه ویدیوهای 360 درجه مشخص نشده، اما فیلم‌سازان تلاش زیادی برای استفاده از این تکنولوژی و توسعه آن داشته‌اند. به‌نظر در این میان BBC پیش‌گام شده و با تهیه ویدویی 360 درجه، تلاش کرده‌ تا محیطی که تصویربرداران در آن حضور دارند را به تصویر کشد. به‌علاوه آنها از انتشار ویدیوهایی از این دست در آینده خبر داده‌اند.

شاید هنوز نتوان از ویدیوهای 360 درجه به عنوان محتوایی همه‌جانبه در سیستم واقعیت مجازی (Virtual Reality) استفاده کرد، اما تماشای ویدیوی جدید BBC از فصل دوم مستند سیاره زمین برای دارندگان هدست واقعیت مجازی خالی از لطف نخواهد بود.

ویدیوی فرار ایگوانا از دست مارها در جزیره گالاپاگوس

ویدیوی 360 درجه از فصل دوم مستند سیاره زمین

1395-08-25

دیدگاهتان را بنویسید