گلکسی S10 سامسونگ به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر کوالکام مجهز می‌شود

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی S10

گلکسی S10 سامسونگ به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر کوالکام مجهز می‌شود

سامسونگ گلکسی S10 به جدیدترین نسل اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش کوالکام مجهز خواهد شد. تجهیز سامسونگ گلکسی اس 10 به اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام پیشتر تنها یک احتمال ضعیف بود.

چند روز پیش اعلام شد سامسونگ به طور حتمی از سومین نسل اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام، که از نظر سرعت و کارایی نسبت به اسکنرهای اثر انگشت کنونی چند قدم جلوتر قرار دارد، در سامسونگ گلکسی اس 10 استفاده خواهد کرد. همچنین اعلام شد دیگر قرار نیست در این پرچمدار همانند مدل‌های بالارده قبلی از اسکنر عنبیه چشم استفاده شود.

اسکنر اولتراسونیک کوالکام در انحصار سامسونگ گلکسی S10

خبر استفاده از نسل جدید اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر کوالکام درون گلکسی S10 سامسونگ، این مرتبه توسط فاش‌کننده مشهور اطلاعات گجتی در توییتر یعنی Ice Universe نیز تایید شده است. بر اساس گفته‌های وی، سومین نسل اسکنر اثر انگشت کوالکام حداقل تا انتهای اولین نیمه سال 2019 به طور انحصاری در اختیار سامسونگ خواهد بود.

توییت Ice Universe

بر اساس اخبار جدید، تفاوت سرعت بین اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک کوالکام در مقایسه با نمونه‌های اپتیکال مورد استفاده کنونی به مراتب بیشتر بوده و از آن مهم‌تر، بخش بیشتری از نمایشگر را پوشش خواهد داد.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش کنونی علاوه بر سرعت پایین‌شان این است که تنها در ناحیه‌ای خاص از نمایشگر، لمس کاربر را دریافت می‌کنند. همانند ماژول‌های اسکنر اثر انگشت عادی، که در دکمه هوم یا پنل پشتی زیر دوربین قرار می‌گیرند، این نوع ماژول‌ها قابل رویت نیستند، به همین دلیل برخی کاربران برای یافتن محل مناسب به منظور لمس صفحه نمایش و باز کردن قفل دستگاه، دچار مشکل می‌شوند.

اما این محدودیت با افزایش سطح تحت پوشش نسل سوم اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که نزدیک به 30 درصد کل صفحه نمایش را پشتیبانی می‌کند.

1397-08-12

دیدگاهتان را بنویسید