گوشی سرفیس فون مایکروسافت مجهز به اسنپدراگون 835 خواهد بود

گوشی سرفیس فون مایکروسافت

مشخصات گوشی سرفیس فون مایکروسافت لو رفت؛ قدرتنمایی اسنپدراگون 835 با ویندوز 10 موبایل

با توجه به این که به سال 2017 میلادی نزدیک می‌شویم، شایعات حوالی گوشی سرفیس فون مایکروسافت بیشتر و بیشتر می‌شود. در تازه‌ترین شایعات مربوط به این موبایل ویندوزفونی، یک منبع آگاه و قابل اعتماد مشخصات جدیدی را از این گوشی منتشر کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حضور یک چیپست قدرتمند اسنپدراگون 835 در زیر قاب یکی از دو مدل آن اشاره کرد. یکی از این مدل‌ها قدرتمندتر و با ظرفیت رم بیشتری بوده و دیگری کمی ضعیف‌تر خواهد بود.

چند ماهی از فروش امتیاز نوکیا توسط مایکروسافت می‌گذرد و عملا دیگر برند لومیا یک برند بازنشسته در کمپانی مایکروسافت شناخته می‌شود، اما این بدان معنا نخواهد بود که مایکروسافت دیگر گوشی هوشمند نمی‌سازد. در واقع فروش بسیار ضعیف و دور از انتظار گوشی های لومیا باعث قطع همکاری دو شرکت نوکیا و مایکروسافت شد تا بر طبق شایعات، ردموندی‌ها خودشان کار را در دست گرفته و به تولید گوشی موبایل هوشمند بپردازند. بر اساس شایعاتی که چند بار پیش از این نیز خوانده‌اید، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از گوشی سرفیس فون (Microsoft Surface Phone) در سال آینده است.

گوشی سرفیس فون مایکروسافت

عرضه گوشی سرفیس فون مایکروسافت در دو نسخه مختلف

حال شایعات جدیدی از سوی یک منبع قابل اعتماد و نزدیک به مایکروسافت شنیده می‌شود. در این گزارش آمده است که مایکروسافت در حال کار بر روی دو مدل مختلف از گوشی سرفیس فون است. یکی از این گوشی ها به رم 4 گیگابایتی مجهز بوده و دیگری با ظرفیتی بیشتر، از یک رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد. بر اساس گفته‌های این منبع قابل اعتماد، هر دو مدل گوشی سرفیس فون مایکروسافت از چیپست تازه رونمایی شده اسنپدراگون 835 (که احتمالا در پرچمدار آینده سامسونگ، گلکسی اس 8) هم حضور خواهد داشت بهره می‌برند. به نظر می‌رسد که مدل حاوی رم 6 گیگابایتی این موبایل می‌تواند اپلیکیشن‌های x86 را توسط ویژگی جذاب مایکروسافت به نام Continuum اجرا کند؛ این در حالیست که مدل حاوی ظرفیت کمتر رم فاقد چنین قدرتی است.

بر اساس این گزارش، گوشی سرفیس فون مایکروسافت از یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 1440×2560 پیکسل یا Quad HD روانه بازار خواهد شد و احتمال می‌رود آن از لوازم جانبی لپ تاپی (نظیر کیبورد تبلت سرفیس پرو و قلم استایلوس) نیز پشتیبانی کند. البته در نظر داشته باشید تمامی این‌ها تنها اظهارات منبع هستند و نمی‌توانیم ما آن‌ها به طور قطع تایید کنیم.

تا پیش از این شنیده می‌شد گوشی سرفیس فون مایکروسافت (Microsoft Surface Phone)، سال 2017 میلادی و در سه مدل مختلف مجهز به ویندوز 10 موبایل نسخه Redstone 3 معرفی خواهد شد. همچنین گفته می‌شود نسخه Redstone 3 ویندوز 10 موبایل، نسبت به نسخه پیشین به مراتب از بهبودهای مختلفی بهره‌مند است. هرچند خبر مربوط به نسخه این سیستم عامل را بار دیگر می‌شنویم، اما بر اساس گفته‌های این منبع نزدیک به مایکروسافت،‌ خبری از مدل سوم گوشی موبایل Surface Phone نخواهد بود.

1395-09-06

دیدگاهتان را بنویسید