گوشی Changhong H2 مولکول های سازنده‌ی مواد را تشخیص می‌دهد

گوشی Changhong H2 مولکول های سازنده‌ی مواد را تشخیص می‌دهد

گوشی Changhong H2 مولکول های سازنده‌ی مواد را تشخیص می‌دهد

به تازگی از یک اسمارت فون جذاب به نام گوشی Changhong H2 رونمایی شده که طبق اعلام سازندگانش می‌تواند تشخیص دهد که هر جسم و ماده‌ای، از چه مولکول هایی ساخته شده است. این مدل که با همکاری سه نهاد Sichuan Changhong Electric Co ،Analog Devices Inc و Consumer Physics طراحی شده، در جریان سی ای اس ۲۰۱۷ معرفی شده است.

گوشی Changhong H2 از یک طیف سنج مینیاتوری برخوردار است که با بررسی طیف اینفرارد ساطع‌ شده از مواد، می‌تواند مولکول های سازنده‌ی آنها را تشخیص دهد. هر مولکول دارای لرزش خاصی است که این لرزش و طیف منحصر به فردی که از آن ساطع می‌شود، قابلیت تشخیص آن مولکول و ترکیبات شیمیایی ماده‌ی مورد نظر را به این اسمارت فون خلاقانه می‌دهد.

گوشی Changhong H2 مولکول های سازنده‌ی مواد را تشخیص می‌دهد

در حال حاضر گفته می‌شود که تشخیص مواد موجود در محصولات غذایی، ترکیبات شیمیایی داروها و مواد تازه تولید شده، بخشی از قابلیت‌های گوشی Changhong H2 خواهد بود، اما مطمئنا با در اختیار قرار گرفتن محیط توسعه‌ی نرم افزاری آن توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث، هزاران قابلیت و امکانات متنوع دیگر را نیز می‌توان برای آن متصور شد.

این گوشی دارای ضخامتی ۸.۹ میلی‌متری است که در قسمت ماژول سنسور، این مقدار به ۱۰.۲ میلی‌متر می‌رسد. اسکنر اثر انگشت، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، نمایشگر لمسی ۶ اینچی اچ دی، بدنه‌ی آلومینیومی و یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای که در فرکانس ۲ گیگاهرتز کلاک شده است، از مشخصات گوشی Changhong H2 به شمار میروند که قیمت آن هنوز اعلام نشده و قرار است که تا پایان نیمه‌ی اول سال جاری میلادی در کشور چین و سپس در ایالات متحده‌ی آمریکا روانه‌ی بازار شود؛ هنوز صحبتی از قیمت‌گذاری و نحوه‌ی خرید آن نیز وجود ندارد.

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-17

دیدگاهتان را بنویسید