گوشی Freedom 251 دهم تیرماه عرضه خواهد شد

گوشی Freedom 251

گوشی Freedom 251 دهم تیرماه عرضه خواهد شد

گوشی Freedom 251 که عنوان ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان را یدک می‌کشد، فوریه گذشته در هند رونمایی شد. این دستگاه تنها 251 روپیه، چیزی در حدود 4 دلار قیمت‌گذاری شده و گویا که عرضه آن از 30 ژوئن (دهم تیرماه) آغاز خواهد شد. این اندازه از قیمت‌گذاری اتفاقی بسیار عجیب و غیرمنتظره‌ای بود؛ اما اکنون به نظر می‌رسد که بدگمانی‌های زیادی راجع به این گوشی وجود داشته و سوءظن‌های زیادی پیرامون آن شکل گرفته است.

معرفی گوشی Freedom 251 با انتشار تصاویر زیبایی از این دستگاه در فضای آنلاین آغاز شد و همانطور که اطلاع دارید با قیمتی کمتر از 4 دلار خودنمایی کرد؛ اما زمانی که نمونه‌ای اولیه‌ای از این گوشی برای رسانه‌ها فرستاده شد، پوشش ضعیفی بود برای گوشی‌های Adcom که به‌طورمعمول در بازار هند با قیمتی در حدود 50 دلار عرضه می‌شوند. Adcom مخفف Advantage Computers بوده و واردات محصولات IT مانند گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها را در هند بر عهده دارد. این شرکت در سال 1997 در دهلی‌نو تاسیس شد؛ و درنهایت دیده شد که تمامی آیکون‌های اندرویدی این گوشی از شکل کاملا یکسانی با آیکون‌های iOS برخوردار شده است.

گوشی Freedom 251

Ringing Bells تلاش زیادی کرد تا نام این برند تجاری را از لکه‌دار شدن در رسانه‌ها حفظ کند و درنهایت دولت هند که برای برسی این موضوع مستقیما ورود کرده بود به اشتباه به‌عنوان حامی این کمپانی معرفی شد.

اکنون پس از گذشت چهار ماه، شمارش معکوس برای ارسال اولین دسته از گوشی Freedom 251 به بازار گوشی‌های هوشمند آغاز شده و این کمپانی اعلام کرده که این اتفاق در 30 ژوئن محقق خواهد شد. به ادعای این کمپانی 200,000 دستگاه از این گوشی هم‌اکنون برای ارسال آماده است.

گوشی Freedom 251 ، ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان دهم تیرماه عرضه خواهد شد

این گوشی 4 دلاری از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای قدرت می‌گیرد. 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی، فضای ذخیره‌سازی آن را تشکیل داده و یک دوربین اصلی 3.2 مگاپیکسلی با یک فلش LED در پشت آن قرار گرفته است. نیروی روشنایی لازم برای این دستگاه مبتنی بر اندروید لالی پاپ از یک باتری 1450 میلی‌آمپر ساعتی فراهم می‌شود.

در هر صورت 30 ژوئن نزدیک است و ما تا چند روز آینده خواهیم فهمید که با وجود تمامی این مشکلات، شرکت Ringing Bells ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان را چگونه ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید