گوگل در حال توسعه قابلیت درگ و دراپ در اندروید است

قابلیت کشیدن و رها کردن در اندروید

گوگل در حال توسعه قابلیت درگ و دراپ در اندروید است

بنابر اسناد منتسب به یکی از پتنت های گوگل، مهندسان این شرکت در حال توسعه قابلیت درگ و دراپ در اندروید هستند.

معمولا پتنت‌ها اطلاعات بسیار خوبی را از برنامه‌های آینده شرکت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهند. ولی از آنجایی که احتمال محقق نشدن این اطلاعات بالاست، نباید به سرعت آنها را قبول کرد.

اخیرا اطلاعاتی جدید از یکی از پتنت‌های شرکت گوگل به بیرون درز کرده که به ویژگی درگ و دراپ در اندروید مربوط می‌شود. از آنجایی که سیستم عامل اختصاصی گوگل به صورت پیش فرض از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کند، توسعه آن توسط مهندسان دور از انتظار نخواهد بود.

این قابلیت جدید با نوشته‌ها، تصاویر، فایل‌ها و هر چیزی که تصور کنید، سازگاری دارد. به علاوه، این ویژگی میان اپلیکیشن های مختلف نیز کاربرد خواهد داشت. به عنوان نمونه، کاربران می‌توانند با انتخاب نام رستوران مورد علاقه خود در “Messenger”، آن را وارد نرم افزار گوگل مپس کرده و آدرس محلی که احتمالا با دوستان خود برای ملاقات قرار دارند را مشاهده کنند.

همچنین زمانی که شما اقدام به انتخاب و کشیدن چیزی می‌کنید، دستگاه به صورت خودکار، نرم افزار مقصد را با توجه به نوع فایل انتخابی شما پیشنهاد می‌دهد. برای این مورد نیز می‌توان انتخاب و کشیدن تصاویر را مثال زد که در نتیجه آن، اندروید لیستی از نرم افزارهای مختلفی همچون ویرایش عکس، پیام رسان ها یا هر برنامه دیگری که تصاویر را قبول می‌کند، پیش روی شما قرار خواهد داد.

قابلیت کشیدن و رها کردن در اندروید

قابلیت درگ و دراپ در اندروید بهره‌وری را افزایش می‌دهد

اگر واقعا اطلاعات مربوط به این پتنت صحت داشته باشند، اندروید کارآمدتر از گذشته خواهد شد. تصور کنید قصد برقراری تماس با شماره‌ای را دارید که از طریق پیام رسان خود دریافت کرده‌اید؛ در این صورت باید مراحل مختلفی همچون کپی شماره مورد نظر و وارد کردن آن در شماره‌گیر و بیشتر را انجام دهید. اما با توسعه قابلیت Drag and Drop در اندروید، حتی انجام این کار نیز آسان‌تر از همیشه می‌شود.

با اینکه ایده اضافه کردن چنین قابلیتی به اندروید بسیار جذاب است، اما ادغام آن با تمام اپلیکیشن ها دشوار خواهد بود و همه توسعه‌دهندگان باید نرم افزارهای خود را آپدیت کنند.

این اطلاعات هنوز تایید نشده‌اند و امیدواریم در کنفرانس I/O 2017 گوگل، شاهد انتشار جزئیات بیشتری در این زمینه باشیم.

1396-02-10

دیدگاهتان را بنویسید