گوگل دوربین پیکسل 3 را بهتر از دوربین آیفون XS می‌داند

دوربین پیکسل 3

گوگل دوربین پیکسل 3 را بهتر از دوربین آیفون XS می‌داند

در جریان رونمایی از نسل سوم گوشی های پیکسل، گوگل برای اپل خط و نشان کشید و دوربین پیکسل 3 (Pixel 3) و پیکسل ۳ ایکس ال (Pixel 3 XL) را حداقل در زمینه عکسبرداری، یک سر و گردن بالاتر از خانواده آیفون ایکس اس (iPhone XS) توصیف کرد.

بهترین دوربین موبایلی دنیا، بدعت‌گذار و پیشتاز، عباراتی بودند که سران گوگل در جریان مراسم رونمایی از محصولات تازه خود، به دوربین پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نسبت دادند. هر دو گوشی تازه گوگل، دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی یکسان در پنل پشتی خود هستند که از تراشه اختصاصی  Pixel Visual Core قدرت می‌گیرد. البته هنوز نمونه عکس‌های چندانی از آن بیرون نیامده است، اما سران گوگل این دوربین را مایه مباهات خود می‌دانند.

یکی از ویژگی‌های تازه‌ی دوربین پیکسل 3 و برادر بزرگترش، قابلیتی موسوم به بینایی شبانه یا Night Sight است که بنابر ادعای کمپانی سازنده، آنچنان در محیط‌های تاریک کاربردی عمل خواهد کرد که هرگز به فکر استفاده از فلش دوربین نخواهید افتاد. برای به رخ کشیدن این قابلیت، گوگل دو تصویر زیر را به نمایش گذاشت:

دوربین گوگل پیکسل 3

عکس سمت راست با دوربین پیکسل 3 گرفته شده و عکس سمت چپ در همان شرایط نوری، با دوربین آیفون 10 اس به ثبت رسیده است. همان‌طور که پیداست، شفافیت و نمایش جزئیات در این دو تصویر، قابل قیاس با یکدیگر نیستند و محصول تازه گوگل به وضوح، عملکرد بهتری از خود نشان داده است. البته هنگامی از برتری دوربین خانواده پیکسل ۳ با قطعیت بیشتری می‌توان سخن گفت که چنین تست‌ها و قیاس‌هایی، از سوی منابع مستقل انجام بگیرند و نه توسط سران گوگل!

در پنل جلویی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نیز، یک ماژول دوربین دوگانه تعبیه شده است که کمپانی گوگل آن را دوربین سلفی گروهی (Group Selfie Cam) می‌خواند. در اینجا هم گوگل، پرچمدار تازه اپل را نشانه گرفت و ادعا کرد که میدان دید این دوربین دوگانه در قیاس با دوربین سلفی آیفون 10 اس، 184 درصد بیشتر است. البته تایید این ادعا نیز در گرو انجام بررسی‌های مستقل و تخصصی خواهد بود.

در حال حاضر امکان پیش خرید نسل سوم گوشی های پیکسل با قیمت پایه 799 دلار وجود دارد و عرضه‌‌ی آن‌ها از تاریخ 18 اکتبر (26 مهر) آغاز خواهد شد.

1397-07-18

دیدگاهتان را بنویسید