۱۰ راه ساده برای تبدیل‌شدن به یک طراح وب بهتر

یک طراح وب عالی، کسی است که بتواند درنهایت یک طراحی عالی را ارائه کند. هرگاه به مشکلی برخوردید، به آموخته‌های اولیه خود مراجعه کنید. در اینجا راه‌هایی را به شما می‌آموزیم که شمارا به یک طراح بهتر بدل می‌کند. اگر دوست دارید این نکات را مدنظر خود قرار دهید. نکته اساسی، تعامل با افراد جامعه و اشتراک دانش با آن‌ها است.
۱-گرایش‌ها
به‌روز نگه‌داشتن گرایش‌ها مهم است، بااین‌حال این به معنی تقلید و کپی کردن نیست. بلکه از کارهای دیگران الهام بگیرید و همواره سبک خاص خود را داشته باشید.
۲-بیاموزید و توسعه دهید
بهترین طراحان همواره در حال آموختن هستند و جدیدترین سبک و استایل ها را بکار می‌گیرند. یکی از منابع بسیار خوب برای یافتن بهترین مجموعه‌های طراحی ظاهر وب‌سایت، PatternTap است.
۳- پیاده‌سازی افکار روی کاغذ
نقاشی باید بهترین دوست شما باشد، به‌خصوص اگر در مراحل آغازین ایده پردازی هستید. از کامپیوتر فاصله بگیرید، زیرا روی کاغذ تمرکز بیشتری خواهید داشت. اهمیت نقاشی را دریابید.
۴- فضای خالی
گاهی تأثیر چیزهای کم و کوچک بیشتر است. طراحی خود را شلوغ نکنید. خوانایی مطالب، کلید موفقیت یک وب‌سایت است. کم و یا سادگی مطالب دلیل خسته‌کننده بودن نیست. برای دیدن نمونه‌های عالی، نگاهی به وب‌سایت MinimalSites بی اندازید.
۵-تکنولوژی، برنامه‌های کاربردی
همواره جدیدترین نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه کاری خود را تهیه کنید. اگر به دنبال آموزش‌های آنلاین می‌گردید، وب‌سایت Lynda به شما پیشنهاد می‌شود.
۶-مطالعه کنید
چند مجله عالی که برای مطالعه به شما پیشنهاد می‌شود: Communication Arts، Computer Arts Magazine
۷-مخاطبین خود را بشناسید
اندکی در ایده‌های اولیه خود تجدیدنظر کنید، زیرا ممکن است طراحی‌های شما تنها بر اساس علایق خودتان باشند و مخاطبان شما آن‌ها را دوست نداشته باشند. باید به سن و گروه اجتماعی مخاطبینی که قصد جذب آن‌ها رادارید، توجه کنید. تمامی این نکات حائز اهمیت هستند و باید برای عملی کردن آن‌ها سعی خود را بکنید.
۸-از دیگران نظر بخواهید
اگر یک لوگو طراحی کرده و در توییتر به اشتراک بگذارید، نظرات مختلفی را دریافت خواهید کرد. نیازی نیست از همه نظر بخواهید، نظر کسانی را بپرسید که به آن‌ها اعتماد دارید. این نظرات ممکن است مشکلات یا خطاهایی را که به آن‌ها توجه نکرده بودید، به شما یادآوری کنند.
۹- یک جعبه‌ابزار ایجاد کنید
بهتر است تمامی کدها، کارهای قدیمی و فرم‌هایی را که ایجاد کرده‌اید، ذخیره و نگهداری کنید؛ زیرا ممکن است روزی به آن‌ها نیاز داشته باشید. با توجه به نوع کارهایتان، آن‌ها را دسته‌بندی کنید، برای مثال CSS، فلش، بردارها، فرم‌ها. اگر در حین انجام یک پروژه جدید به آن‌ها نیاز داشته باشید، می‌توانید با این دسته‌بندی‌ها سریعاً آن‌ها را بیابید. مطمئن باشید از انجام این کار پشیمان نخواهید شد.
۱۰-رقابت
ببینید سایر طراحان وب چه می‌کنند. آگاهی از رخدادهای صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، بسیار مهم است. به سایت‌های زیادی می‌توانید مراجعه کنید اما این وب‌سایت‌ها به شما پیشنهاد می‌شوند:

دیدگاهتان را بنویسید