۷ اشتباه معمول در طراحی وب که باید از آن اجتناب کرد

با وجود اینکه برخی از طراحان وب ادعا می کنند همه چیز را در مورد طراحی وب می دانند اما برخی هنوز هم همان طراحی ناامید کننده همیشگی را انجام می دهند.در اینجا به ۷ اشتباه ساده اما بزرگ طراحان وب اشاره می کنیم که پرهیز از انجام آنها سایت شما را بسیار حرفه ای تر خواهد کرد.

.

۱- صفحه آغازین با فلش و بدون دکمه گذر

به بازدیدکنندگان سایتتان این اجازه را بدهید که خودشان انتخاب کنند آیا میخواهند صفحه آغازین فلش را بطور کامل تماشا کنند یا ترجیح می دهند از آن گذر (Skip) کنند.درغیر اینصورت شما بازدیدکننده را مجبور خواهید کرد محتوایی که علاقه ندارد را ببیند و مطمئین این کار حس خوبی به بازدیدکننده نخواهد داد.فرض کنید در یک سینما نشسته اید و دست شما را به دسته صندلی زنجیر کرده اند و شما مجبورید تمام پیش نمایش های کسل کننده فیلم مورد علاقه ی خود را تماشا کنید و از جاذبه ی اصلی یعنی فیلم مورد علاقه تان فاصله بگیرید! اطمینان می دهم شما هم دوست دارید از این پیش زمینه های کسل کننده گذر کنید.

mistake-flash2

.

۲- نمایش وب سایت تنها با فرمت فلش

آیا تمام محتوای سایت شما با فرمت فلس طراحی شده و هیچگونه نسخه HTML از آن وجود ندارد؟!! پس باید خبر بدی به شما بدهم! بسیاری از کاربران و بازدیدکنندگان امکان دسترسی به محتوای فرمت فلش را ندارند.بخصوص کاربران تلفن های همراه که در حال حاضر درصد بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت ها را تشکیل می دهند.

mistake-flash

.

۳- نداشتن نسخه موبایل

در طراحی وب سایت ها می بایست این نکته را به جد در نظر گرفت. چرا که درصد بسیار بزرگی از بازدیدکنندگان سایت ها را استفاده کنندگان تلفن های همراه دربرمیگیرند. به همین دلیل داشتن یک نسخه موبایل در وب سایتتان یکی از ملزومات غیرقابل انکار در حال حاضر می باشد.

mistakes-mobile1st

.

۴- فرم تماس با ما بدون پیام تایید رسید

فرم تماس با ما یکی راه های ارتباط بازدیدکنندگان با شما می باشد. کاربر در مرحله ی ارتباط با شما می بایست از رسیدن پیامش به شما اطمینان حصول نماید تا در سردرگمی و شک و تردید نماند. یک پیام تشکر و تایید رسید به منزله ی احترام و تکریم بازدیدکنندگان شما خواهد بود.

mistakes-contact2

.

۵- نبود اطلاعات تماس در وب سایت

 بازدیدکنندگان سایت ما بزرگترین سرمایه ای هستند که هر وب سایتی دارد. برای همین موضوع است که می بایست هرچه بیشتر با آنها در ارتباط باشیم. نبود اطلاعات تماس از قبیل آدرس ایمیل، شماره های تلفن، فرم تماس و… در سایت باعث عدم ارتباط بازدیدکنندگان با ما و در نتیجه عدم برقراری ارتباط گرم و سازنده با آنها خواهد شد.

mistakes-contact

.

۶- عدم دسترسی به قسمت های مختلف سایت

 امروزه با توجه به پیشرفته تر و پیچیده تر شدن وب سایت ها، هر وب سایت از قسمت ها و صفحات بسیار متنوع و گوناگونی تشکیل می شود. گستردگی وب سایت ها امری اجتناب ناپذیر بوده و این باعث می شود کاربران با سردرگمی روبرو شوند. برای حل این مشل می توان از ابزاری مانند نقشه سایت استفاده نمود. نقشه سایت علاوه بر کمک کردن به بازدیدکنندگان و راهنمایی آنها برای یافتن سریع صفحه و قسمت مورد نظرشان، به موتورهای جستجو نیز کمک می کند تا صفحات را هرچه بهتر ایندکس و نشانه گذاری کنند.

HTML_Header_Sitemap

.

۷- استفاده از قالب های عمومی

اما یکی دیگر از اشتباهاتی که می توان انجام داد استفاده از یک قالب عمومی است. استفاده از یک قالب عمومی به معنای عدم توجه به شخصی سازی و نیازهای کاربران می باشد. به همین دلیل توصیه می شود حتی اگر از قالب های عمومی و پرطرفدار نیز استفاده کردید حتماً آنرا تا حدودی شخصی سازی نمایید تا کاربران از روبرو شدن با یک قالب تکراری خسته و ناامید نشوند.

wpfaqthemesplugins_header

.

دلیل وقوع این اشتباهات و اشتباهات فراوان دیگر این نکته است که برخی به کاربران خود اهمیت نمی دهند. در حالی که بازدیدکنندگان بزرگترین سرمایه هر وب سایتی هستند و برای داشتن یک وب سایت قوی و ارزشمند استفاده از بازخورد آنها و بهبود مستمر می تواند کمک شایانی به ما بکند. در انتها باید اشاره نمایم انتظارات کاربران درحال تغییر هستند و اگر می خواهید از قافله عقب نمانید می بایست پا به پای کاربران و انتظاراتشان حرکت و پیشرفت نمایید.

 .

می توانید برای تبادل نظرات و ارائه دیدگاههای خود و همچنین طرح سوالات از فرم زیر استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *