آغاز مسدودسازی پلتفرم فلش در مرورگر کروم از سال جاری

مسدودسازی پلتفرم فلش در کروم

آغاز مسدودسازی پلتفرم فلش در مرورگر کروم از سال جاری

گوگل اعلام کرد که از سال جاری قصد دارد تا فایل‌های پلتفرم فلش را در سطح مرورگر کروم مسدود سازد. البته این به معنی عدم دسترسی کاربران به فایل‌های مذکور نخواهد بود و گوگل هنوز مشخص نکرده که دقیقاً چه قصدی دارد. در این راه مرورگر اج مایکروسافت و فایرفاکس نیز اقداماتی را انجام داده‌اند.

 

پلتفرم ادوبی فلش مدت زمان طولانی است که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. استفاده از فایل‌هایی با این پلتفرم موجب آن می‌شود که وب‌سایت‌ها پویاتر و بهتر باشند؛ اما امروز توسعه دهندگان وب تمایل بیشتری به استفاده از اچ‌تی‌ام‌ال 5 دارند و کسی دیگر به سمت فلش نمی‌رود. در واقع از سال گذشته که گوگل عدم استفاده از فلش را در مرورگر خود پیشنهاد داده بود، حرکت جدی توسط آن انجام نشده بود. حال به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا اقدامات جدی‌تری را انجام دهد.

بنا بر آخرین برنامه‌ریزی‌های گوگل، این کمپانی به دنبال آن است که به‌طورکلی از سال جاری پشتیبانی از پلتفرم فلش را در سطح مرورگر خود مسدود کند. با توجه به آن‌که گوگل ادعا می‌کند بیش از 40 درصد مرورگر خود کاملاً ایمن است، فلش می‌تواند وجود امنیت در سطح کروم را کاهش دهد.

پلتفرم فلش یکی از عوامل مؤثر در کاهش امنیت مرورگرها و نفوذ بدافزارها به کامپیوتر مصرف کنندگان است

با این حال باید توجه داشته باشیم که مسدود سازی پلتفرم فلش در کروم بدان معنی نیست که دیگر فایل‌های فلش در این مرورگر قابل اجرا نیستند؛ بلکه کاربران همچنان قادرند تا به این فایل‌ها دسترسی داشته باشند ولی دیگر تقاضایی برای این فایل‌ها وجود نخواهد داشت.

البته گوگل در این برنامه تنها نیست. مایکروسافت نیز اوایل سال جاری حرکت جدی را به سمت متوقف کردن پخش فایل‌های پلتفرم فلش آغاز کرده است. در این بین تنها فایرفاکس است که به‌صورت جدی با این قضیه برخورد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید