آمار توزیع نسخه های اندروید در ماه سپتامبر منتشر شد ؛ اندروید 6 در صدر جدول

آمار توزیع نسخه های اندروید در ماه سپتامبر منتشر شد ؛ اندروید 6 در صدر جدول

جدیدترین آمار توزیع نسخه های اندروید در ماه سپتامبر منتشر شد. بر اساس آن متوجه می‌شویم سهم کنونی اندروید 2، اندروید 4، اندروید 5 لالیپاپ، اندروید 6 مارشملو و اندروید 7 نوقا چقدر است.

گوگل تازه‌ترین آمار مربوط به توزیع نسخه های اندروید در ماه سپتامبر (شهریور) را منتشر کرد. با یک نگاه ساده متوجه می‌شویم سهم جدیدترین نسخه عرضه شده یعنی اندروید 7 نوقا اکنون به 15.8 درصد رسیده که میزان قابل توجهی است. در آمار ماه گذشته، این مقدار تنها 13.5 درصد بود. پس طبق آمار جدید مشخص می‌شود طی یک ماه گذشته، دستگاه‌های مجهز به اندروید 7 به صورت پیش‌فرض بیشتری به بازار عرضه شده‌اند و همچنین گوشی‌سازان بیشتری به‌روزرسانی این سیستم عامل را منتشر کرده‌اند.

توزیع نسخه های اندروید در ماه سپتامبر

سهم نسخه های اندروید معرفی شده طی چند سال اخیر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و اکنون کمتر کاربری از یک دستگاه دارای اندروید 4 و یا پایین‌تر استفاده می‌کند. با این حال، همچنان اندروید 4.4 کیت‌کت سهم قابل توجهی را در اختیار دارد. اکنون 15.1 درصد دستگاه‌های اندرویدی بازار دارای نسخه 4.4 آن هستند!

سهم اندروید 8 در لیست توزیع نسخه های اندروید در ماه سپتامبر بسیار ناچیز است

سهم اندروید مارشملو در مقایسه با قبل تغییر قابل توجهی نداشته است، در حالی که تعداد دستگاه‌های دارای اندروید لالیپاپ حدود 0.4 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین سهم 16 درصدی اندروید کیت‌کت نیز 1 درصد کم شده است. با مقایسه آمار توزیع نسخه های اندروید در ماه سپتامبر و ماه آگوست به کاهش کم سهم اندروید جلی بین، گینگربرید و حتی آیس کریم ساندویچ نیز پی می‌بریم. اندروید 8 اوریو که به تازگی توسط گوگل به صورت رسمی معرفی شده است، سهم بسیار کمی دارد، به طوری که آمار دستگاه‌های مجهز به آن کمتر از 0.1 درصد است.

1396-06-25

دیدگاهتان را بنویسید