آمریکای یک موشک پدافندی برای رهگیری گلوله‌های توپخانه و خمپاره توسعه می‌دهد

موشک پدافندی

آمریکای یک موشک پدافندی برای رهگیری گلوله‌های توپخانه و خمپاره توسعه می‌دهد

شرکت لاکهید مارتین، یکی از بزرگ‌ترین پیمان کاران نظامی آمریکا، موشک پدافندی کوتاه بردی به اندازه یک چتر را برای ارتش آمریکا توسعه خواهد داد.

ارتش آمریکا قراردادی به ارزش 2.6 میلیون دلار را برای توسعه رهگیر مینیاتوری هیت-تو-کیل یا به اختصار MHTK با شرکت لاکهید مارتین منعقد کرد. به گفته لاکهید مارتین این موشک پدافندی، راه حلی ارزان برای مقابله با راکت‌ها، گلوله‌های توپخانه، خمپاره و پهپاد‌های مسلح است.
این موشک طول این موشک حدود 75 سانتی متر، قطر آن یک و نیم اینچ و وزن آن تقریبا 5 کیلوگرم است. ابعاد کوچک این رهگیر به معنی توانایی استفاده از تعداد زیادی از این رهگیر در کنار هم و ایجاد پوشش دفاعی مهلکی در برد نزدیک است.

موشک پدفندی

این رهگیر دارای یک گیرنده راداری است که در ساخت آن از تکنولوژی‌های غیر نظامی در زمینه پزشکی و ساخت تلفن‌های همراه هوشمند الگو گرفته شده و به موشک توانایی برخورد دقیق به هدف را می‌دهد. این مسئله بسیار مهم است زیرا این موشک پدافندی فاقد هرگونه سر جنگی انفجاری است و با انرژی جنبشی هدف را از بین می برد. این روش مانند برخورد یک گلوله با گلوله‌ای دیگر است و موشک مستقیما به بدنه هدف برخورد کرده و آن را از بین می‌برد. به این شکل هم اطمینان نسبت به از بین رفتن تهدید بیشتر می‌شود و هم احتمال صدمات جانبی کاهش می‌یابد. به علاوه این موشک نسبت به موشک‌های بزرگ‌تر مثل پک 3 بسیار ارزان‌تر است.

موشک پدفندی

لاکهید مارتین تا کنون این سلاح را با بودجه خصوصی و قراردادهای دولتی توسعه داده و آن را چندین بار مورد آزمایش قرارداده است. آخرین آزمایش این موشک نیز در ماه ژانویه انجام شد و عملکرد صحیح بخش الکترونیکی و همچنین چابکی این موشک پدافندی در این آزمایش به نمایش گذاشته شد.

موشک پدفندی
با این قرارداد جدید لاکهید مارتین اثربخشی و آمادگی این رهگیر برای ورود به مرحله تولید را ارزیابی خواهد کرد.

 

1397-04-09

دیدگاهتان را بنویسید