آپدیت آی او اس 11.2.1 به منظور حل مشکلات امنیتی منتشر شد

آپدیت آی او اس 11.2.1

آپدیت آی او اس 11.2.1 به منظور حل مشکلات امنیتی منتشر شد

آپدیت آی او اس 11.2.1 به منظور حل مشکلات امنیتی منتشر شد. اما چرا اپل این به‌روزرسانی را با فاصله‌ای کوتاه از آپدیت قبلی در اختیار کاربران قرار داده است؟

دوم دسامبر، وجود باگی آزاردهنده که باعث کرش کردن برخی آیفون های مجهز به آی او اس 11.1.2 می‌شد، سبب شد تا اپل آی او اس 11.2 را یک هفته زودتر عرضه کند. این به‌روزرسانی علاوه بر حل مشکل، ویژگی‌های جدید و خوبی را شامل می‌شد که از جمله آنها می‌توان به سه والپیپر زنده جدید برای آیفون ایکس، پشتیبانی از شارژ بی سیم سریع‌تر 7.5 وات برای آیفون های سازگار، بهبود سیستم تثبیت‌کننده برای ضبط ویدیوها و Apple Pay Cash اشاره کرد.

اما حالا وجود یک باگ جدید در اسپیکر هوشمند هوم پاد که هنوز عرضه نشده، سبب انتشار آپدیت آی او اس 11.2.1 شده است. این محصول جدید قرار بود از این ماه با قیمت 349 دلار به دست کاربران رسد، اما اپل عرضه آن را تا اوایل سال 2018 به تعویق انداخته است. به نظر می‌رسد یک رخنه امنیتی در نسخه 11.2 به هکرها اجازه می‌داد تا به لوازم جانبی هوم کیت همچون قفل هوشمند، دسترسی غیر مجاز داشته باشد. به بیان دیگر، کسی می‌توانست از طریق هک کردن هوم پاد، در خانه شما را در صورت استفاده از قفل هوشمند هوم کیت باز کند. اگرچه اپل آپدیت آی او اس 11.2.1 این مشکل را با آپدیت سرور برطرف کرده بود، اما باید دسترسی از راه دور برای کاربران مشترک را نیز قطع می‌کرد.

آپدیت آی او اس 11.2.1

آپدیت جدید اپل ضمن برطرف کردن مشکل، این دسترسی را مجددا به هوم پاد اضافه می‌کند. هم‌اکنون کاربران با مراجعه به تنظیمات و بخش مخصوص به‌روزرسانی نرم افزاری می‌توانند این بسته جدید را با حجمی در حدود 70 مگابایت دریافت کنند.

متاسفانه در iOS 11.2.1، خبری از حل مشکل نصب دوباره Apple Pay Cash نیست. در حال حاضر کاربران می‌توانند این اپلیکیشن کاربردی که با iMessage کار می‌کند را حذف کنند؛ اما برای استفاده دوباره از آن، هیچ راهی جز بازگداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه وجود ندارد. امیدواریم این موضوع در به‌روزرسانی بعدی برطرف شود.

1396-09-24

دیدگاهتان را بنویسید