آپدیت EMUI 9 بر پایه اندروید 9 پای به زودی برای هواوی پی 20 پرو عرضه می‌شود

آپدیت EMUI 9

آپدیت EMUI 9 بر پایه اندروید 9 پای به زودی برای هواوی پی 20 پرو عرضه می‌شود

آپدیت EMUI 9 بر پایه اندروید 9.0 پای (Android 9.0 Pie) به زودی برای گوشی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این آپدیت و زمان عرضه‌ی آن می‌پردازیم.

طی روزهای گذشته، شاهد انتشار گزارشی در خصوص آغاز عرضه به‌روزرسانی جدید برای پرچمدار سال 2017 هواوی یعنی هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) بر پایه Android 9.0 Pie بودیم. حالا به نظر می‌رسد این بروزرسانی برای مالکان برادرزاده کوچک‌تر یعنی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) هم که در ماه مارس سال جاری عرضه شد در نظر گرفته شده است.

آپدیت EMUI 9 چه زمانی عرضه می‌شود؟

بر اساس گزارش‌‌های اخیر، Firmware جدیدی برای این محصول روی سرورهای Hicloud هواوی قرار گرفته است. البته این به معنای عرضه به‌روزرسانی جدید در روز جاری یا حتی یکی دو روز آینده نیست. به بیان دیگر، قرار گرفتن این Firmware جدید روی سرورهای هواوی نشان از آن دارد که رابط کاربری EMUI 9.0 به زودی، حداقل در اختیار کاربران اروپایی قرار می‌گیرد. این در حالی است که برخی خبرهای غیررسمی، از آغاز عرضه آپدیت EMUI 9 از تاریخ 16 اکتبر برابر با 24 مهرماه 1397 حکایت دارند.

همان‌طور که در Huawei Mate 10 Pro شاهد بودیم، انتظار می‌رود Firmware به‌روزرسانی شده Huawei P20 Pro عملکرد کلی دستگاه را در سایه امکان استفاده از به‌روزرسانی سیستم عامل به Android 9.0 Pie بهبود دهد. در آپدیت EMUI 9 شاهد در دسترس قرار گرفتن قابلیت جدیدی برای استفاده از جسچرها یا همان نمایه‌های لمسی حرکتی به صورت گرافیکی و به منظور استفاده از بهره‌گیری از چند برنامه به صورت همزمان و جابجایی سریع بین آنها خواهیم بود. این در حالی است که فناوری GPU Turbo هواوی در نسخه جدید یعنی 2.0 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که تجربه گیمینگ به مراتب بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هواوی پی 20 پرو

همراه با عرضه EMUI 9.0، هواوی امنیت کل سیستمی را نیز بهبود داده و طراحی جدیدی را برای رابط کاربری ارائه کرده است. علاوه بر این، شاهد اضافه شدن اسلایدر یا همان دکمه کشویی بازطراحی شده برای تنظیم صدا خواهیم بود. عملکرد بهتر باتری با بهینه‌سازی هوشمندانه‌تر در نتیجه استفاده از هوش مصنوعی (AI) از دیگر موارد قابل توجه است که میزان مصرف باتری را کاهش داده و طول عمر گوشی های برخوردار از این رابط کاربری را افزایش خواهد داد.

1397-07-16

دیدگاهتان را بنویسید