آیکون جدید مپس در نسخه آزمایشی iOS 11 به چه معناست؟

تغییر آیکون برنامه مپس در نسخه آزمایشی iOS 11

آیکون جدید مپس در نسخه آزمایشی iOS 11 به چه معناست؟

از آغاز عرضه نسخه آزمایشی iOS 11 ، شرکت اپل تغییرات کوچک زیادی به شکل و شمایل آیکون برنامه‌ها داده است. این‌بار شاهد تغییر آیکون اپلیکیشین مپس بودیم.

تغییر آیکون مپس اندکی جالب‌تر به نظر می‌رسد. از آغاز عرضه این برنامه، تصویر آیکون آن نشان‌دهنده آدرس اداره مرکزی اپل بوده است و حالا با گشایش پارک اپل طراحان تغییرات جزئی به آیکون برنامه مپس داده‌اند و تکه کوچکی از نقشه ورودی این پارک را به عنوان آیکون برای این برنامه برگزیده‌اند.

تغییر آیکون برنامه مپس در نسخه آزمایشی iOS 11

تغییر جزئی دیگری که امروز با انتشار نسخه آزمایشی پنجم iOS 11 شاهد آن بودیم لوگوی اپ استور بود. در طول 10 سال گذشته بارها شاهد تغییر این لوگو در آیفون بوده‌ایم اما بار اول است که طراحان، قلم و مداد این لوگو را بر‌می‌دارند. حالا این آیکون از سه خط تشکیل شده که به نظر مثل سه تکه چوب هستند که از روی یک‌دیگر عبور کرده‌اند. شاید نظر شما هم این باشد که لوگوی قبلی زیباتر به نظر می‌رسیده است.

تغییر آیکون اپ استور در نسخه آزمایشی iOS 11

iOS 11 هنوز در مرحله آزمایشی است و احتمال تغییر دوباره در تمامی این موارد وجود دارد. اپل می‌تواند این آیکون‌ها را دوباره دست‌خوش تغییر کرده و یا در نسخه رسمی iOS 11 از همان آیکون‌های سیستم‌عامل قبلی استفاده کند.

اپل تغییرات کوچکی در سایر آیکون‌ها هم اعمال کرده است، برای مثال آیکون ساعت اعداد بزرگ‌تری داشته و عقربه‌های آن به گونه‌ای متفاوت با قبل قرار گرفته‌اند.

در طول مدت عرضه نسخه آزمایشی iOS 11 شاهد تغییر بخش‌های کانتکت، ریمایندر و نوت هم بوده‌ایم، با این وجود آیکون ریمایندر در نسخه جدید به حالت قبل بازگشته است. همان‌طور که گفته شد این تغییرات قطعی نیستند و احتمال بازگشت آن‌ها به حالت اول وجود دارد.

تا یک ماه دیگر طراحی نهایی iOS 11 به اتمام می‌رسد و تا نیمه سپتامبر یا اواخر آن (اواخر شهریور تا روزهای آغازین مهر) باید منتظر آیفون جدید با این سیستم عامل باشیم.

1396-05-25

دیدگاهتان را بنویسید