احتمال تاخیر در عرضه آیفون 9 به دلیل مشکلات فنی

عرضه آیفون 9

احتمال تاخیر در عرضه آیفون 9 به دلیل مشکلات فنی

به دلیل ایجاد تغییرات جدید در آیفون بعدی و عدم امکان برطرف سازی سریع آن‌ها، احتمال تاخیر یک ماهه در عرضه آیفون 9 (iPhone 9) بیش از پیش قوت گرفته است.

LCD یا OLED؟ این موضوعی است که اپل درباره آیفون 6.1 اینچی خود روشن خواهد کرد. با توجه به اینکه آیفون 6.1 اینچی در خانواده گوشی‌های مقرون به صرفه قرار خواهد گرفت، پیش‌بینی می‌شود این آیفون به نمایشگری با پنل LCD مجهز شود اما آیا عملی کردن این تصمیم به همین سادگی خواهد بود؟

سال گذشته پس از معرفی آیفون‌های جدید در پاییز، فروش آیفون 8 و 8 پلاس به فاصله کوتاهی از مراسم معارفه آغاز شد اما عرضه آیفون ایکس به علت مشکلات فنی مرتبط به کیت TrueDepth -که نقش مهمی در فرآیند تشخیص چهره (FaceID) این گوشی بازی می‌کند- چندماه به تعویق افتاد. خبر خوش آنکه در حال حاضر مشکلی از بابت تولید این کیت وجود ندارد اما مشکل در ساخت پنل LCD عرضه آیفون 9 را به تعویق می‌اندازد و به نوعی، سد راه تولید انبوه این گوشی شده است.

عرضه آیفون 9

اپل برای تولید نمایشگر LCD آیفون 9 به دو کمپانی ژاپن دیسپلی (Japan Display) با تکنولوژی تمام فعال و ال جی دیسپلی (LG Display) مراجعه کرده است، اما هردوی آن‌ها مشکلات بزرگ و غیرفابل پیش‌بینی در تولید این نمایشگر بهم زده‌اند. اطراف بریدگی بالای نمایشگر نشت نور دیده می‌شود و این مشکل در محصولات هردو کمپانی وجود دارد. مرتفع کردن این مشکل کار آسانی نیست و ممکن است باعث تاخیر در عرضه آیفون 9 شود. گرچه ال جی پیش‌تر در جی 7 از نمایشگری LCD استفاده کرده که در بالای آن بریدگی دیده می‌شود، اما آن بریدگی کوچک‌تر و باریک‌تر از نمونه کوپرتینویی آن بوده و البته نمی‌توانیم کنترل سفت و سخت اپل بر روی کیفیت محصولات تولیدی را بی تاثیر در مقبولیت نمایشگرهای جدید بدانیم. اگر نگاهی به ابعاد احتمالی آیفون 9 (150.9mm x 76.5mm x 7.7mm) داشته باشیم حتما متوجه خواهیم شد این آیفون احتمالا اولین آیفون اپل خواهد بود که نمایشگری بزرگ را در ابعادی کوچک جای داده است. همچنین با توجه به برچسب قیمتی اقتصادی آن، به نظر می‌رسد به رقیب سرسختی برای گوشی‌های اندرویدی بدل شود و سود زیادی به سهام‌داران اپل واریز کند.

مراسم معرفی گوشی پرچمدار اپل با نمایشگر OLED زودتر از مراسم معارفه آیفون با پنل LCD برگزار خواهد شد، بنابراین احتمالا شاهد فروش بیشتر آیفون ایکس جدید نسبت به آیفون 9 خواهیم بود و این استراتژی، مرهمی برای فروش نسبتا ضعیف نسل اول این گوشی در سال 2017 است. طبق آنالیزها و پیش‌بینی‌های انجام شده، اپل تا پایان امسال بین 30 تا 40 میلیون آیفون با نمایشگر LCD و 75 میلیون آیفون با نمایشگر OLED به فروش خواهد رساند.

1397-03-13

دیدگاهتان را بنویسید