استیون هاوکینگ از لزوم ترک زمین تا 100 سال آینده می‌گوید!

ترک زمین

استیون هاوکینگ از لزوم ترک زمین تا 100 سال آینده می‌گوید!

استیون هاوکینگ، فیزیک‌دان معروف هشدار داد که انسان‌ها باید به دلیل برخورد سیارک ها، بیماری‌های همه‌گیر، تغییرات آب و هوا و ازدیاد بیش از حد جمعیت اقدام به ترک زمین کنند.

استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، در جدیدترین اظهارات خود به انسان‌ها هشدار داد که زندگی بر روی زمین در معرض نابودی قرار گرفته و نسل بشر باید برای جلوگیری از انقراض بر اثر عواملی مانند برخورد سیارک‌ها، بیماری‌های همه‌گیر و تغییرات آب و هوایی اقدام به ترک زمین کند. به گفته این فیزیکدان مطرح، زمین در طول یک قرن آینده، وضعیت ناخوشایندی به خود خواهد دید و به همین دلیل انسان‌ها باید به دنبال مکان جدیدی برای زندگی در فضا باشند.

ترک زمین

در صورت عدم ترک زمین از سوی انسان‌ها، هیچ آینده‌ای وجود نخواهد داشت

پروفسور هاوکینگ در نوامبر سال گذشته عنوان کرده بود که اکنون موضع محتاطانه‌تری در پیش گرفته و اعلام خطر کرده بود که نسل بشر نمی‌تواند بیشتر از هزار سال دیگر بر روی کره زمین دوام بیاورد. وی در سخنرانی برای دانشجویان دانشگاه هاروارد به آن‌ها توصیه کرده بود به جای چشم دوختن به زمین، به ستارگان نگاه کنند. همچنین این کیهان‌شناس اعلام کرد که اگر انسان‌ها به فضا نقل مکان نکنند، هیچ آینده‌ای وجود نخواهد داشت.

استیون هاوکینگ، فیزیک‌دان مطرحی است که با استفاده از نظریه‌های جدید و نظریه نسبیت اینشتین موفق شد وجود سیاه‌چاله‌ها و نظریه کوانتوم را مطرح کند. این نظریه، فیزیک ذرات زیراتمی را پیش‌بینی کرد که در شتاب‌دهنده بزرگ هادرونی واقع در ژنو هم آزمایش شد.

1396-02-17

دیدگاهتان را بنویسید