اسکنر اثر انگشت گلکسی S8 در پشت گوشی قرار می‌ گیرد؟

اسکنر اثر انگشت گلکسی S8 در پشت گوشی قرار می گیرد

اسکنر اثر انگشت گلکسی S8 در پشت گوشی قرار می‌ گیرد؟

تا به حال شایعات بیشماری در مورد گوشی گلکسی S8 وجود داشته است که بیان می‌کنند گلکسی S8 به عنوان اولین گوشی است که از فناوری تشخیص اثر انگشت اپتیکال بهره خواهد برد. یعنی اینکه صفحه نمایش آن از فناوری اسکن اثر انگشت استفاده می‌کند. یکی از شرکت‌های تامین‌کننده سامسونگ، اخیرا قطعه‌ای را معرفی کرده است که این شایعه را به واقعیت نزدیک‌تر خواهد کرد و احتمالا سامسونگ از این قطعه در گلکسی S8 استفاده خواهد کرد. اگرچه احتمال دیگری نیز وجود دارد و ممکن است سامسونگ اسکنر اثر انگشت را در پشت گوشی قرار دهد.

شایعات در مورد اسکنر اثر انگشت گلکسی S8

گزارش‌های رسیده بیان می‌دارد که گلکسی S8 از حسگر تشخیص عنبیه چشم بهره خواهد برد که سامسونگ قبلا در گلکسی نوت 7 نیز از آن استفاده کرده بود. ظاهرا حسگر تشخیص عنبیه چشم که در گوشی گلکسی S8 استفاده خواهد شد، سریع‌تر از حسگرهایی است که سامسونگ در فبلت‌های خود استفاده می‌کرده است. پس از آنکه از این فناوری در گوشی گلکسی S8 استفاده شد، سامسونگ می‌خواهد مجددا قراردادی را با بانک‌ها و موسسات مالی منعقد کند تا یک بار دیگر از سرویس رمزنگاری سامسونگ استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، به عنوان یک احتمال دیگر، سامسونگ نه قصد دارد تا از فناوری تشخیص اثر انگشت اپتیکال بهره ببرد و نه اینکه از کلید home به عنوان حسگر اثر انگشت استفاده کنند؛ بلکه سامسونگ می‌خواهد اسکنر اثر انگشت را در پشت گوشی گلکسی S8 قرار دهد. تا حدودی شبیه اسکنر اثر انگشتی که گوگل در گوشی گوگل پیکسل خود به کار برده است.

تا به حال، سامسونگ در مورد این شایعات و احتمالات اظهار نظری نکرده است و هنوز زود است قضاوت کنیم که اسکنر اثر انگشت گوشی گلگسی S8 چه شکلی خواهد بود. در هفته‌های آتی خبرهای موثقی در این رابطه خواهیم داشت. جایی که گوشی گلکسی S8 در کنفرانس MWC ماه فوریه سال 2017 معرفی خواهد شد.

1395-09-28

دیدگاهتان را بنویسید