اطلاعاتی از اسکنر لیزری سه بعدی آیفون 8 به بیرون درز کرد

اسکنر لیزری سه بعدی آیفون 8

اطلاعاتی از اسکنر لیزری سه بعدی آیفون 8 به بیرون درز کرد

اپل مدت زمان طولانی است که نسبت به تکنولوژی واقعیت افزوده ابراز علاقه می‌کند و بر همین اساس اهالی کوپرتینو کمپانی‌های توسعه دهنده‌ای را نیز خریداری کرده است. اما هنوز هم چگونگی استفاده اپل از این تکنولوژی در محصولات آینده خود همچنان مانند یک راز باقی مانده است. حالا شایعاتی به میان آمده است که ادعا می‌کنند این تکنولوژی برای نخستین بار توسط اسکنر لیزری سه بعدی آیفون 8 (iPhone 8) در اختیار کاربران گوشی های هوشمند قرار خواهد گرفت.

اسکنر لیزری سه بعدی آیفون 8 به عنوان یک ابزار امنیتی و همچنین واقعیت افزوده مورد استفاده قرار خواهد گرفت

به لطف رود هال (Rod Hall)، کارمند شرکت جی پی مورگان چیس (یک شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی) امروز اطلاعاتی مربوط به اسکنر اعجاب انگیز آیفون بعدی اپل به بیرون درز کرده است. او ادعا می‌کند که اپل قصد دارد با ماژول اسکنر سه بعدی لیزری آیفون 8 خود، طرفدارانش را شگفت زده کند. انتظار می‌رود این ماژول برای اسکن چهره و همچنین لذت تجربه تکنولوژی AR (واقعیت افزوده) در دنیای واقعی مورد استفاده قرار بگیرد. ظاهرا اسکنر لیزری سه بعدی آیفون 8 به عنوان یک ابزار امنیتی جایگزین تاچ آیدی محبوب گوشی های آیفون نیز خواهد شد. هرچند در حال حاضر ضریب خطای تاچ آیدی 1 به 50 هزار است، اما به نظر می‌رسد ماژول اسکنر جدید کوپرتینویی‌ها به مراتب دقیق‌تر عمل خواهد کرد. این نخستین باری نیست که خبر جایگزینی یک ابزار امنیتی جدید با تاچ آی دی آیفون را می‌شنویم، اما پیشتر کارشناسان بر این باور بودند که به جای اسکنر چهره، یک اسکنر عنبیه چشم جایگزین آن خواهد شد.

در هر صورت هنوز هیچ چیزی قطعی نیست و زمان زیادی تا عرضه آیفون 8 اپل باقی مانده است که می‌تواند درصد شایعه بودن این اطلاعات را افزایش دهد. بنابراین احتمال دارد که نکات منتشر شده توسط رود هال تنها حدس و گمانی باشد که وی از ابزار امنیتی جدید اپل داشته است.

1395-11-29

دیدگاهتان را بنویسید