اطلاعات حساب بانکی 380 هزار مشتری بریتیش ایرویز هک شد

بریتیش ایرویز

اطلاعات حساب بانکی 380 هزار مشتری بریتیش ایرویز هک شد

مدیران بریتیش ایرویز از هک شدن اطلاعات کارت بانکی 380 هزار نفر از مشتریان خود خبر دادند. در صورتی که مدیران در تامین امنیت کاربران سهل‌انگاری کرده باشند، جریمه 900 میلیون پوندی در انتظار شرکت خواهد بود.

اگر از مشتریان ثابت British Airways هستید یا اخیرا برای پرواز خود، یکی از بلیط‌های این شرکت را رزرو کرده‌اید، احتمالا باید در تصمیم خود کمی صرف نظر کنید چرا که مدیران در گزارشی رسمی از سرقت اطلاعات مشتریان خود خبر داده‌اند. الکس کروز (Álex Cruz)، مدیر ارشد اجرایی این شرکت هواپیمایی، به صورت عمومی بابت اتفاق پیش آمده عذرخواهی کرده و وعده جبران آن را داده است. او در گفتگویی با “BBC Radio 4 Today” ضمن تاکید بر جبران 100 درصدی هرگونه مشکل مالی مشتریان که از این بابت متحمل شده‌اند، از تعهد شرکت برای کار کردن با تمامی این افراد به منظور حل مشکل خبر داد.

وی در ادامه اضافه کرد:

در این لحظه، هدف اول ما ارتباط برقرار کردن با آن دسته از مشتریانی است که با کارت خود، آن معاملات را انجام داده‌اند تا مطمئن شویم آنها با ارائه‌دهندگان کارت بانکی خود ارتباط برقرار کرده‌اند تا بتوانند دستورالعمل‌های لازم را برای مدیریت این مشکل، دنبال کنند.

از آنجایی که هنوز کارشناسان مشغول بررسی موضوع هستند، آقای کروز جزئیات مربوط به هک شدن اطلاعات مشتریان بریتیش ایرویز را اعلام نکرده است. با این حال، او ادعا می‌کند که عملیات هک، نفوذ در رمزنگاری داده‌ها نبوده، بلکه طی یک فرآیند «پیچیده» توسط هکرها انجام شده است.

مطابق با گزارش “Telegraph”، ظاهرا یکی از متخصصان IT نسبت به آسیب‌پذیر بودن سیستم‌های شرکت در برابر حملات هکرها هشدار داده بود، اما مدیران توجهی به آن نداشته‌اند. این در حالی‌ست که بریتیش ایرویز، دریافت چنین هشداری را انکار می‌کند. مطابق با قوانین، اگر سازمان‌های نظارتی متوجه شوند که مدیران، در زمینه تامین امنیت اطلاعات مصرف‌کنندگان سهل‌انگاری کرده است، احتمالا جریمه 897 میلیون پوندی در انتظار شرکت خواهد بود.

1397-06-17

دیدگاهتان را بنویسید