افتتاح نسل چهارم اینترنت پرسرعت (TD-LTE) در 4 شهر ایران

نسل چهارم اینترنت پرسرعت

افتتاح نسل چهارم اینترنت پرسرعت (TD-LTE) در 4 شهر ایران

چند روز پیش، نسل چهارم اینترنت پرسرعت (TD-LTE) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در 4 شهر کشور افتتاح شد. با استفاده از شبکه اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر تکنولوژی، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت با حداقل سرعت 4 مگابیت بر ثانیه برای کاربران فراهم می‌شود و سرعت آن تا 40 مگابیت بر ثانیه نیز افزایش پیدا می‌کند.

راه‌اندازی نسل چهارم اینترنت پرسرعت در 11 شهر کشور تا پایان سال

نسل چهارم اینترنت پرسرعت (TD-LTE) با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در 4 شهر تهران، کرج، مشهد و کیش راه‌اندازی شد. قرار است این شبکه تا پایان سال در 11 شهر کشور راه‌اندازی شود و به عنوان بستری برای دسترسی آسان و پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات، جای فناوری وایمکس را بگیرد. گفته می‌شود که شبکه اینترنت TDLTE قابلیت ارائه‌ی سرعت 4 تا 40 مگابیت بر ثانیه را دارد.

همچنین در کنار نسل چهارم اینترنت پرسرعت و همزمان با آغاز دهه فجر، مرکز داده اینترنت (دیتا سنتر) نیز به عنوان یکی از بزرگترین دیتاسنترهای بخش خصوصی کشور در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد. بخش خصوصی، این دیتا سنتر را طبق مصوبه‌ی دولت و با هدف گسترش تولید محتوا بر بستر شبکه ملی اطلاعات ایجاد کرده است تا از انتقال اطلاعات به خارج از کشور جلوگیری کرده و اطلاعات و دیتا را با هزینه‌ی کمتری در کشور مبادله و نگهداری کند.

1395-11-15

دیدگاهتان را بنویسید