افزایش ارزش سهام اپل به بهانه نزدیک شدن به رویداد معرفی آیفون های جدید

ارزش سهام اپل

افزایش ارزش سهام اپل به بهانه نزدیک شدن به رویداد معرفی آیفون های جدید

ارزش سهام اپل در آستانه معرفی نسل جدید گوشی های آیفون، به بالاترین میزان خود رسید. این اتفاق، اپل را یک قدم برای تبدیل شدن به نخستین شرکت 1.1 تریلیون دلاری نزدیک کرده است.

آگوست یکی از ماه‌های پرتلاطم برای اهالی کوپرتینو بود. دوم آگوست (11 مرداد)، اپل عنوان اولین شرکت عمومی با ارزش یک تریلیون دلار را از آن خود کرد. برخی تصور می‌کردند که این داستان چندان طول نمی‌کشد و ارزش سهام اپل کاهش پیدا می‌کند. ولی به نظر می‌رسد خلاف این موضوع در حال وقوع است. بعد از رکوردشکنی قبلی، ارزش سهام اپل با 10 درصد افزایش، در آخرین روز آگوست (9 شهریور) به رقم 227.63 دلار رسید تا کمپانی به ارزش 1.1 تریلیون دلار یک قدم نزدیک‌تر شود. این روند ادامه پیدا کرد و رقم 228.87 دلار به عنوان بالاترین میزان از ارزش شرکت در روز جمعه ثبت شد.

ارزش سهام اپل

ظاهرا برخی از تاجران در آستانه رویداد معرفی گوشی های جدید این شرکت در سالن‌های همایش استیو جابز، در حال خرید سهام اپل هستند. معمولا، ارزش سهام به خاطر معرفی آیفون های جدید اپل افزایش پیدا می‌کند. سپس تاجران زیرک، سهام خود را به محض معرفی آیفون های جدید به فروش می‌رسانند تا موفق به کسب سود شوند. این کار به عنوان خرید شایعه و فروش خبر شناخته می‌شود. هرچند، این چیزی نیست که سرمایه‌گذار قدیمی و مشهور، وارن بافت در سر دارد.

وارن بافت همواره با خرید سهام این شرکت، بر تثبیت جایگاه خود در اپل مداومت دارد؛ حتی در شرایطی که تحلیل‌گران به اشتباه از مرگ آیفون ایکس و عملکرد بسیار بد آن خبر دادند. هنگامی که تاجران وال استریت نگران وضعیت اپل بودند، ارزش سهام این شرکت برای چند روز تا 8 درصد کاهش پیدا کرد، اما بعد از انتشار گزارش‌های رسمی اپل مشخص شد که آیفون ایکس در واقع پرفروش‌ترین گوشی این شرکت بوده است. وارن بافت (که با لقب “Oracle of Omaha” هم شناحته می‌شود) معمولا با سرمایه‌گذاری در فناوری مخالف است، اما از سال 2017 تا به امروز، سهام خود را دو برابر کرده است. ظاهرا او این کار را بعد از علاقه پیدا کردن به آیپد اپل انجام داده است.

هولدینگ وارن بافت با نام “Berkshire Hathaway”، دومین سرمایه‌گذار بزرگ در اپل با داشتن 246.5 میلیون سهم تا پایان ماه ژوئن است. هم‌اکنون این تعداد سهم‌ها چیزی در حدود 56 میلیارد دلار ارزش دارند. کمپانی “Vanguard” نیز صاحب بیشترین تعداد سهم در اپل است.

1397-06-14

دیدگاهتان را بنویسید