افزایش دو برابری سرعت اینترنت در ایران تا پایان امسال؛ در انتظار اینترنت 4 مگابایتی

افزایش دو برابری سرعت اینترنت در ایران تا پایان امسال؛ در انتظار اینترنت 4 مگابایتی

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت اینترنت در ایران تا پایان سال افزایش می‌یابد. در راستای اجرای طرح مقاومت اقتصادی و جهت رسیدن به اهداف آن، سرعت اینترنت به زودی تا 4 مگابایت بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند و نسبت به سرعت فعلی با رشد صد درصدی مواجه خواهد شد.

سرعت دسترسی کاربران به اینترنت در ایران همیشه یکی از بحث های پرحاشیه بوده است. بارها در اخبار شنیده بودیم که کشورمان با سرعت متوسط 2 مگابایت بر ثانیه وضعیت خوبی نسبت به اکثر کشورهای دنیا ندارد و از سرعت پایین‌تری برخوردار است.اینک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است که به زودی شاهد افزایش سرعت اینترنت در ایران خواهیم بود.

برات قنبری با اشاره به اهداف پروژه «افزایش سطح دسترسی کاربران با سرعت 20 مگابایت بر ثانیه در شبکه ملی اطلاعات» بیان کرد:

زیرساخت‌های شبکه دسترسی به اینترنت نظیر زیرساخت‌های فیبر نوری و شبکه انتقال در حال آماده سازی است.

وی همچنین از اجرای پروژه «تکمیل امنیت زیرساخت‌های شبکه ارتباطی در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک» خبر داد و افزود:

برنامه ما افزایش سرعت اینترنت در ایران است و تکمیل زیرساخت‌های مربوط به شبکه دسترسی در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

سرعت اینترنت تا پایان سال به 4 مگابایت بر ثانیه می‌رسد

قنبری در ادامه صحبت‌های خود گفت:

بر اساس برنامه ششم توسعه، افزایش سرعت دسترسی کاربران خانگی به اینترنت مد نظر ما قرار گرفته است و طبق برنامه تا پایان سال جاری سرعت اینترنت افزایش می‌یابد.

میانگین سرعت اینترنت کاربران خانگی در حال حاضر 2 مگابایت بر ثانیه است که با اجرای این طرح تا 4 مگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد و به این ترتیب هدف‌گذاری برای افزایش چند برابری سرعت به تحقق می‌پیوندد.

1395-06-24

دیدگاهتان را بنویسید