افزایش قیمت گوشی های موبایل در بازار به دلیل گران شدن دلار

قیمت گوشی های موبایل

افزایش قیمت گوشی های موبایل در بازار به دلیل گران شدن دلار

در روزهای گذشته، نرخ دلار در بازار کشور با افزایش قابل توجهی روبرو شد. به عقیده‌ی کارشناسان، کاهش قیمت نفت و کسری بودجه دولت از جمله دلایل گران شدن دلار هستند. این گرانی در حوزه‌ی تکنولوژی نیز تاثیرگذار بوده و در این مدت قیمت گوشی های موبایل موجود در بازار کشور نیز تا 10 درصد افزایش یافت.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی از افزایش 10 درصدی قیمت گوشی های موبایل در ایران خبر داد.  در روزهای اخیر، نوسانات نرخ ارز در بازار تلفن همراه نییز تاثیرگذار بوده و علاوه بر گران شدن این محصولات، میتوان مشاهده کرد که نحوه‌ی خرید و فروش نیز دچار تغییراتی شده است. به عنوان مثال، فروشندگان عمده ترجیح می‌دهند که به جای تسویه حساب‌های چند روزه، معامله‌ی خود را به صورت نقدی انجام داده و قیمت محصول را با توجه به شرایط بازار ارز تعیین کنند.

با کاهش نرخ ارز در روزهای آتی، قیمت گوشی های موبایل نیز کمتر خواهد شد

افشار فروتن اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده و با کاهش نرخ ارز، قیمت گوشی های موبایل نیز کاهش پیدا کرده و بازار تلفن همراه از شرایط نامطلوب فعلی خارج شود. وی در خصوص بازار سیم‌کارت نیز اظهار کرد که با توجه به وجود تعطیلات در هفته‌ی گذشته، تقاضای سیم‌کارت در طول این مدت به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی، علت اصلی تحولات اخیر را ناشی از افزایش تقاضای فصلی ارز می‌داند و تاکید کرد که وضعیت فعلی پایدار نمی‌ماند و به زودی شاهد کاهش قیمت دلار خواهیم بود.  از سوی دیگر، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در واکنش به نوسانات ارز اعلام کرد که گران شدن دلار به شاخص‌های جهانی و شاخص‌های مرتبط با تبادلات پولی و اقتصادی ارز مربوط می‌شود. همچنین کارشناسان بر این باورند که رویکردهای مطرح شده از سوی رئیس‌جمهور جدید آمریکا در بی‌ثباتی بازار ارز تاثیرگذار بوده است.

1395-09-14

دیدگاهتان را بنویسید