افزوده شدن قابلیت تشخیص چهره به گوشی آنر 9 و آنر وی 9

هواوی آنر 9

افزوده شدن قابلیت تشخیص چهره به گوشی آنر 9 و آنر وی 9

قابلیت تشخیص چهره یکی از روش های احراز هویت جدیدی است که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. اگرچه دو گوشی هواوی آنر 9 و هواوی آنر وی 9 به این ویژگی مجهز نیستند، اما به زودی آن‌ها را دریافت خواهند کرد.

طراحی بدون حاشیه گوشی های هوشمند امروز به حدی اهمیت پیدا کرده که شرکت‌های گوشی‌ساز، هر مانعی را برای رسیدن به آن از سر راه برمی‌دارند! به عنوان نمونه می‌توان به کلید فیزیکی هوم در نقش نگهدارنده حسگر اثر انگشت اشاره کرد که از روی اجبار حذف شده و این سد امنیتی را مجبور به کوچ کردن به پنل پشتی کرده است.

اگرچه تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر مدت‌ها قبل توسط سیناپتیکس معرفی شد، اما تا امروز تنها دو گوشی هوشمند قادر به استفاده از آن شده‌اند. این نوع اسکنر حتی در دو گوشی یاد شده نیز عملکرد چندان جالب و سریعی ندارند. این مشکلات رفته رفته شرکت‌ها را به مهاجرت به نوع دیگری از متدهای احراز هویت مجبور کرده است.

هواوی آنر 9

اصلی‌ترین کاندید، قابلیت تشخیص چهره محسوب می‌شود. اگرچه در این زمینه فیس آیدی آیفون 10 به خاطر فوق پیشرفته بودن حرف اول را می‌زند، اما در حال حاضر، گوشی های دیگری همچون ویوو ایکس 20، اوپو آر 11 اس، پرچمداران سال 2017 و 2018 سامسونگ و سه پرچمدار اخیر وان پلاس نیز دارای قابلیت تشخیص چهره به منظور باز کردن قفل دستگاه هستند.

افزودن قابلیت تشخیص چهره

وان پلاس 5 تی به عنوان دومین پرچمدار سال 2017 این شرکت چینی، با قابلیت تشخیص چهره معرفی شد، اما سازنده مدتی بعد اعلام کرد این ویژگی به وسیله ارائه یک آپدیت نرم افزاری به نخستین پرچمدار شرکت در همان سال یعنی وان پلاس 5 نیز افزوده خواهد شد. پس، امکان اضافه کردن قابلیت تشخیص چهره به برخی گوشی ها تنها با انتشار به‌ روز رسانی نرم افزاری وجود دارد.

هواوی آنر 9

رییس برند آنر در روز بیست و ششم اسفند ماه اعلام کرد دو گوشی هواوی آنر 9 و آنر وی 9، قابلیت باز شدن قفل گوشی با استفاده از تشخیص چهره را دریافت خواهند کرد. این دو گوشی هر دو جزو پرچمداران برند آنر در سال 2017 بوده و به تراشه قدرتمند کایرین 960 مجهز شده‌اند. به عنوان دیگر مشخصه‌های فوق‌العاده آن‌ها می‌توان به وجود 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی اشاره کرد.

نمایشگر آنر 9 دارای اندازه 5.15 اینچ با رزولوشن فول اچ‌دی است، در حالی که این دو فاکتور در هواوی آنر وی 9 به ترتیب به اندازه 5.7 اینچ و رزولوشن 2K افزایش پیدا می‌کنند.

علاوه بر دریافت قابلیت قابلیت تشخیص چهره ، هر دو گوشی جزو اولین محصولات در صف دریافت نسخه هشتم سیستم عامل EMUI هستند که بر اساس اندروید 8 اوریو توسعه پیدا کرده است.

1396-12-27

دیدگاهتان را بنویسید