امکان استفاده از دستیارصوتی کورتانا در لاک اسکرین اندروید مهیا شد

کورتانا در لاک اسکرین

امکان استفاده از دستیار صوتی کورتانا در لاک اسکرین اندروید مهیا شد

از زمانی که دستیار هوشمند مایکروسافت با نام کورتانا راه خود را به اندروید باز کرده است، کاربران به طور مداوم از شرکت پشتیبان درخواست افزودن قابلیت‌های بیشتر دارند. بر اساس گفته‌های خود مایکروسافت، امکان فعل و انفعال با کورتانا در لاک اسکرین از جمله قابلیت‌هایی است که تعداد زیادی از کاربران درخواست افزوده‌شدن آن را دارند. البته امکان دسترسی به کورتانا در لاک اسکرین، مدتی قبل فراهم شده بود و کاربران می‌توانستند با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه، اطلاعات گردآوری شده توسط این دستیار هوشمند را ببیند. حالا با گذشت مدت زمانی کوتاه، شاهد امکان استفاده و فعل و انفعال با کورتانا در لاک اسکرین هستیم.

از این پس کاربران کورتانا می‌توانند بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه، سوالاتشان را از این دستیار صوتی پرسیده و همچنین برای خود یادآور ایجاد کنند. البته این دو مورد نمونه‌هایی از امکانات کورتانا در اندروید هستند. در جدیدترین به روزرسانی کورتانا، قابلیت‌های تازه‌ای به آن افزوده شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهند تنها با یک نگاه اجمالی، اطلاعات زیادی درباره وقایع روز به دست بیاورند. به عنوان نمونه‌ای دیگر از قابلیت‌های جدید، باید به امکان دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به لیست‌های کورتانا اشاره کرد.

کورتانا در لاک اسکرین

استفاده از کورتانا در لاک اسکرین در کنار دیگر قابلیت‌های منوط به منطقه زندگی کاربران است

فراموش نکنید امکان استفاده از کورتانا در لاک اسکرین تنها در برخی مناطق ممکن است، مناطقی که مایکروسافت پیش از این دستیار صوتیش را برای کاربران اندرویدی آن عرضه کرده است. بر اساس گفته‌های این غول نرم افزاری، مقصد کنونی نسخه موبایل کورتانا کشور استرالیا است و این شرکت به زودی نسخه اندروید و آی او اس دستیار صوتیش را در دسترس کاربران استرالیایی قرار خواهد داد.

1396-01-07

دیدگاهتان را بنویسید