اپل بخشی از شرکت تراشه سازی Dialog را به ارزش 300 میلیون دلار تصاحب کرد

شرکت تراشه سازی Dialog اپل

اپل بخشی از شرکت تراشه سازی Dialog را به ارزش 300 میلیون دلار تصاحب کرد

اپل بخشی از شرکت تراشه سازی Dialog را خریداری کرد. به لطف این سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری، اپل می‌تواند تراشه‌های مدیریت قدرت گوشی هایش را تحت لیسانس خود تولید کند.

اپل بخشی از یک شرکت تراشه سازی اروپایی به نام Dialog Semiconductor را در جهت تلاش برای ساخت تراشه های محصولات خود خریداری کرد. قرارداد بسته شده دارای ارزش 300 میلیون دلار است که در جهت دریافت مجوز استفاده از برخی فناوری‌های مدیریت انرژی شرکت تراشه سازی Dialog ، به خدمت گیری 300 مهندس و کنترل برخی از دارایی‌های این شرکت پرداخت خواهد شد.

به گفته‌ی سایت تک کرانچ، این بزرگترین سرمایه گذاری اپل بر روی به خدمت گرفتن متخصصان است. در حالی که اپل به طور مستقیم مدیریت کل شرکت تراشه سازی Dialog را نپذیرفته است، 300 مهندس که 16 درصد کل نیروی کار این شرکت را تشکیل می‌دهند زین پس به اپل در جهت تولید تراشه های خود کمک خواهند کرد. Johny Srouji، معاون ارشد رئیس بخش سخت افزار اپل در یک بیانیه اینچنین گفته است:

شرکت تراشه سازی Dialog تخصص عمیقی در توسعه تراشه ها دارد و ما هیجان زده هستیم که این گروه از مهندسان با استعداد (که مدت‌ها از محصولات ما پشتیبانی می‌کردند) هم اکنون به صورت مستقیم برای اپل کار می‌کنند. ارتباط ما با Dialog به آیفون های نخستین بازمی‌گردد و ما همچنان می‌خواهیم ارتباطمان را با این شرکت حفظ کنیم.

شرکت تراشه سازی Dialog زیر چتر اپل

سال گذشته Nikkei گزارش داد که اپل به دنبال طراحی تراشه‌های مدیریت قدرت توسط خود و فاصله گرفتن از شرکت تراشه ساز Dialog است. اوایل امسال بود که دیالگ عنوان کرد اپل سفارش‌های خود را قطع کرده است و کالبدشکافی گوشی های اپل نیز نشان داد که این شرکت آمریکایی احتمالا از طراحی خود به جای یک تراشه ساخت شرکت تراشه سازی Dialog در گوشی آیفون ایکس اس مکس استفاده کرده است. این سرمایه گذاری در واقع می‌تواند تحقیق و توسعه شرکت دیالوگ را زیر چتر اپل بیاورد و طراحی تراشه‌های مدیریت قدرت محصولات آینده اپل را از آن خود آن‌ها کند.

1397-07-23

دیدگاهتان را بنویسید