اپل جایگاه اول فروش تبلت در سال 2016 را به خود اختصاص داده است

اپل جایگاه اول فروش تبلت در سال 2016 را به خود اختصاص داد

اپل جایگاه اول فروش تبلت در سال 2016 را به خود اختصاص داده است

بازار تبلت ها اوضاع عجیب و پرنوسانی را دنبال می‌کند و در سراسر جهان، کارشناسان معتقدند که این بازار در حال کوچک‌تر شدن بوده و رونق آن از بین رفته است. در همین شرایط اپل موفق شده است که جایگاه برترین فروشنده‌ی تبلت در جهان را به خود اختصاص دهد و آیپدهای این برند کوپرتینویی، پرفروش ترین محصول سال گذشته در زمینه‌ی تبلت ها بوده‌اند.

اپل در حالی موفق به کسب رتبه‌ی نخست شده است که با فروش ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد از آیپدهای خود، اختلافی بسیار زیاد با رتبه‌‌های بعدی دارد. سامسونگ تنها ۲۷ میلیون واحد از تبلت‌های سری گلکسی خود را به فروش رساند و با رقمی معادل تقریبا یک دوم میزان فروش اپل، در جایگاه دوم جدول قرار گرفته است. صرف نظر از این دو کمپانی که در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند نیز رقابت اصلی بر سر پادشاهی بر بازار را بین خود تقسیم کرده‌اند، میزان فروش کلی تبلت‌ها در سراسر جهان در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال میلادی قبل از آن، حدود ۶.۶ درصد کاهش یافته است و این خبر خوبی برای علاقه‌مندان به این محصول محسوب نمی‌شود.

علیرغم کسب رتبه‌ی اول، آمار اپل نیز سقوط کرده است

اپل با وجود این که برترین فروشنده‌ی تبلت در جهان بوده، اما کاهشی ۱۴.۴ درصدی را در آمار فروش خود نسبت به سال ۲۰۱۵ به ثبت رسانده است. البته تعدادی از بازیگران کوچک‌تر این عرصه نظیر آمازون نیز با فروش ۱۱ میلیون تبلت سری کیندل فایر موفق به ثبت آمار صعودی‌ شده‌اند و از میان برندهای چینی نیز لنوو با ثبت آمار فروش ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد از محصولات خود، حدود ۱۲.۳ درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

شما عزیزان گجت نیوزی در جدول زیر می‌توانید رتبه‌های برتر جدول فروش تبلت در سال ۲۰۱۶ که به ترتیب متعلق به آیپد اپل، سامسونگ، آمازون، لنوو، هواوی، مایکروسافت و ایسوس می‌شود را مشاهده کنید و از میزان فروش و سهم آنها در بازار سال گذشته مطلع شوید؛ جالب است بدانید که طبق اطلاعات درج شده در این جدول، اپل، سامسونگ و آمازون تا به اینجای سال ۲۰۱۷ نیز بدون تغییر در جایگاه‌هایشان، به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند:

اپل جایگاه اول فروش تبلت در سال 2016 را به خود اختصاص داد

موسسه‌ی تحقیقاتی Trendforce پیش‌بینی کرده است که فروش آیپدهای اپل در سال جاری نیز با کاهش مواجه خواهد شد، اما این برند کوپرتینویی همچنان در مقام اول این بازار باقی خواهد ماند. البته گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه‌ی سه مدل جدید از آیپدهای اپل در سال ۲۰۱۷ وجود دارد که گویا یکی از آنها قرار است یک تبلت ۹.۷ اینچی با قیمت پایین‌تر از نسل‌های قبلی، دومی یک مدل کاملا جدید ۱۰.۵ اینچی و سومی یک نسخه‌ی جدید از آیپد پرو با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی باشد.

1395-11-28

دیدگاهتان را بنویسید