اگر کاربری از پیام‌هایتان اسکرین شات بگیرد، اینستاگرام به شما هشدار می‌دهد

اگر کاربری از پیام‌هایتان اسکرین شات بگیرد، اینستاگرام بهتان هشدار می‌دهد

اگر کاربری از پیام‌هایتان اسکرین شات بگیرد، اینستاگرام به شما هشدار می‌دهد

به نظر می‌رسد که اینستاگرام (Instagram) طی یک سال و نیم گذشته توانسته است جایگاه ثابت خود در زندگی اجتماعی کاربران در فضای مجازی را پیدا کند و حالا مدیران این شبکه قصد دارند با افزایش قابلیت‌های جانبی، به خصوص در بحث حفاظت از حریم خصوصی، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

بعد از اضافه کردن قابلیت‌هایی در بخش مدیریت بر روی نظرات و امکان فیلتر کردن برخی از کلمات به طور شخصی، حالا یک قابلیت جذاب دیگر نیز به این نرم افزار اضافه شده است. از این پس اگر فردی از پیام‌های ارسال شده توسط شما اسکرین شات بگیرد، اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد تا در موارد حساس، بتوانید با آن کاربر برخورد کنید و یا حداقل از گرفته شدن اسکرین شات توسط او آگاه شوید.

البته به گفته‌ی خبرگزاری The Verge، این قابلیت در حال حاضر تنها بر روی پیام‌های موقتی کار می‌کند که شما از طریق دایرکت و به طور مستقیم برای مخاطبان خود و یا دیگر کاربران ارسال می‌کنید. بنابراین اگر در محیط دایرکت برای فردی مطلبی ارسال کنید و او از آن مطلب اسکرین شات بگیرد، پیام هشداری توسط اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود؛ این قابلیت مدت‌هاست که در شبکه‌ی اجتماعی محبوب اسنپ چت نیز وجود دارد و تفاوت در اینجاست که اسنپ چت این قابلیت را در سرتاسر محیط برنامه‌ی خود قرار داده است تا کاربران احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

هشدار اینستاگرام تنها برای پیام‌های موقت دایرکت ارسال می‌شود

امکان ارسال پیام‌های موقت از طریق دایرکت (Temporary Direct Messages) قابلیت جدیدی است که در آپدیت بزرگ اخیر به این نرم افزار اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت کاربران اینستاگرام نیز مانند کاربران اسنپ چت قادر خواهند بود پیام‌هایی را به صورت موقت برای دوستان خود ارسال کنند؛ این پیام‌ها بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده، از صندوق پیام‌های گیرنده حذف خواهد شد و او دیگر نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

اگر کاربری از پیام‌هایتان اسکرین شات بگیرد، اینستاگرام بهتان هشدار می‌دهد

البته این موضوع نمی‌تواند کاربران را از اسکرین شات گرفتن منع کند، زیرا افراد موذی هنوز هم می‌توانند با استفاده از یک دیوایس دیگر و یا یک دوربین عکاسی، به سادگی اقدام به تصویربرداری از صفحه‌ی پیام‌ها نمایند. اما مطمئنا می‌تواند آن دسته از مخاطبان شما که به شکل مخفیانه پیام‌های شخصی شما را به اشتراک می‌گذارند را از ادامه‌ی این کار نامناسب بازدارد.

احتمالا کاربران خواستار گزینه‌های بیشتری برای مدیریت این قابلیت نیز خواهند بود و اکثر افرادی که وضعیت حساب کاربری خود را بر روی حالت خصوصی قرار داده‌اند، نمی‌خواهند که از مطالب، پیام‌ها و تصاویرشان توسط افراد دیگر اسکرین شات گرفته شده و خارج از حلقه‌ی افراد مورد اعتماد آنها به اشتراک گذاشته شوند.

در ضمن گفتنی است که این قابلیت در حال حاضر تنها برای دسته‌ای محدود از کاربران که به نظر می‌رسد همه‌ی آنها نیز از سیستم عامل آی او اس استفاده می‌کنند، به صورت آزمایشی فعال شده و دیگر کاربران آی او اس و البته سیستم عامل اندروید نیز به زودی و بعد از خارج شدن این طرح از فاز آزمایشی، قادر خواهند بود از آن بهره ببرند.

1395-09-09

دیدگاهتان را بنویسید