باتری گرافنی سامسونگ همراه با گلکسی نوت 10 وارد بازار می‌شود

باتری گرافنی سامسونگ

باتری گرافنی سامسونگ همراه با گلکسی نوت 10 وارد بازار می‌شود

باتری گرافنی سامسونگ قرار است همراه با گلکسی نوت 10 وارد بازار شوند. اما مزیت‌های باتری های گرافنی نسبت به باتری های لیتیوم یونی موجود در گوشی‌های فعلی چیست؟

نوامبر گذشته، سامسونگ پتنتی را از یک راه حل مبتنی بر گرافن به انتشار رساند که می‌تواند به باتری‌ها، ظرفیت شارژی 45 درصد بیشتر نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی کنونی بی‌افزاید. حالا پس از سال‌ها توسعه، یک فعال نزدیک به صنعت ادعا می‌کند که باتری گرافنی سامسونگ می‌تواند برای نخستین بار در دیوایس‌های اوایل سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مزیت‌های باتری گرافنی سامسونگ

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های باتری گرافنی سامسونگ ، قابلیت نگهداری بیشتر شارژ‌است. با این حال، این سلول‌ها می‌توانند حتی 5 برابر سریع‌تر از راه حل‌های کنونی نیز شارژ شوند. این بدان معناست، در حالی که یک باتری لیتیوم یونی ممکن است برای شارژ کامل به 1 ساعت زمان نیاز داشته باشد، باتری گرافنی سامسونگ تنها در عرض 12 دقیقه به شارژ‌ کامل خواهد رسید. علاوه بر این، با وجود نرخ شارژ سریع‌تر، باتری های گرافنی خیلی کمتر نیز فاسد می‌شوند.

وقتی تولید باتری های گرافنی آغاز شده و به تولید انبوه برسد، احتمال دارد که آن‌ها حتی ارزان‌تر از باتری های لیتیوم یونی کنونی نیز باشند. و اما شاید یکی از بهترین قابلیت‌های این نوع باتری های نسل جدید، عدم امکان آتش گرفتن آن‌ها است. این به معنای عدم تکرار سناریوی آتشسوزی گلکسی نوت 7 است.

در حال حاضر، واضح نیست که سامسونگ چه زمانی این باتری های جدید را داخل گوشی های هوشمند خود قرار خواهد داد، با این حال گلکسی نوت 10 می‌تواند یکی از بهترین نامزدهای استفاده از آن باشد. اگر این مورد درست باشد، پرچمداران سال 2019 سامسونگ چه از نظر عمر باتری و چه سرعت شارژ، نتایجی بهتر از نتایج به دست آمده تا به حال، حتی بهتر از هواوی میت 20 پرو که می‌تواند تنها در 30 دقیقه 70 درصد شارژ شود، به دست آورند.

1397-08-04

دیدگاهتان را بنویسید